Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

Ερώτηση του Ν. Συρμαλένιου σχετικά με τα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής στις Κυκλάδες αλλά με άγνοια (!!!) για τη Νάξο

Σε μεταλλικές αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ
κάνουν ακόμα και τη γυμναστική τους
οι μαθητές του ΕΕΕΕΚ Νάξου
Κάποτε πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι σε αυτό τον τόπο έχουν όλοι την ίδια μοίρα στον ήλιο...
Σχετικά με τα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής στις Κυκλάδες
Ο Βουλευτής Κυκλάδων κ. Νικόλαος Συρμαλένιος καταθέτει αναφορά την επιστολή του Συλλόγου Στήριξης Ατόμων με Αναπηρίες και Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες Κυκλάδων «Δικαίωμα» σχετικά με χρόνια αλλά και επείγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ειδική Αγωγή στη Σύρο
αλλά και συνολικά στις Κυκλάδες. Η έλλειψη Ειδικού Βοηθητικού και Επιστημονικού Προσωπικού, η μη παρουσία Συμβούλου Ειδικής Αγωγής στις Κυκλάδες, η έλλειψη καθηγητών ειδικοτήτων, η μη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης και Παράλληλης Στήριξης καθιστούν εξαιρετικά προβληματικήτην Ειδική Αγωγή στις Κυκλάδες.
Επισυνάπτεται η επιστολή
Παρακαλούμε για την απάντηση και τις ενέργειές σας και να μας ενημερώσετε σχετικά.
Αθήνα 07.10.2013
Ο καταθέτων Βουλευτής
Νικόλαος Συρμαλένιος
Οστόσο απο το έγγραφο που έχει κατατεθεί και αφορά την επιστολή του "Συλλόγου Στήριξης Ατόμων με Αναπηρίες και Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες Κυκλάδων ΔΙΚΑΙΩΜΑ" φαίνεται ξεκάθαρα ότι ενώ ο Σύλλογος εμφανίζεται ως "ΚΥΚΛΑΔΩΝ", αγνοεί παντελώς ότι οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής της Νάξου έχουν μεγαλύτερες ανάγκες και περισσότερες ελλείψεις προσωπικού απο αυτές της Σύρου. Είναι άλλωστε γνωστό ότι στις κατανομές του διοικητικού, εκπαιδευτικού κ.λ.π. προσωπικού είχαν ανέκαθεν την εύνοια οι υπηρεσίες της Πρωτεύουσας του Νομού.!!!
Καλό θα ήταν λοιπόν τόσο ο Σύλλογος "ΔΙΚΑΙΩΜΑ" ώς "ΚΥΚΛΑΔΩΝ" αλλά και ο κ. Συρμαλένιος ως βουλευτής Κυκλάδων να φροντίσουν για τα σχολεία ειδικής αγωγής της Νάξου που δεν έχουν ούτε ένα μόνιμο εκπαιδευτικό ή Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό ή Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό αλλά και τεράστια κτηριολογικά προβλήματα να φροντίσουν να διεκδικήσουν και γιαυτά που φιλοξενούν τα ίδια και περισσότερα παιδιά ΑΜΕΑ. Κάποτε πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι σε αυτό τον τόπο έχουν όλοι την ίδια μοίρα στον ήλιο...

η επιστολή του Συλλόγου ΔΙΚΑΙΩΜΑ:
Έντονος προβληματισμός για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μια ακόμη δύσκολη σχολική χρονιά ξεκίνησε. Τα προβλήματα της γενικής 
εκπαίδευσης σοβαρότατα και ατελείωτα. Για το Υπουργείο όλα είναι στη θέση τους, οι 
εκπαιδευτικοί τοποθετημένοι και η Ειδική Αγωγή προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας και 
Θρησκευμάτων. Εμείς απαντάμε πως η Ειδική Αγωγή είναι στην ουσία ανύπαρκτη!
Ας μας εξηγήσει κάποιος, αφού η ειδική αγωγή είναι προτεραιότητα, γιατί στη Σύρο το 
Ειδικό Νηπιαγωγείο είναι κλειστό μετά από έναν μόλις χρόνο λειτουργίας, αν και ιδρυμένο με το 
ΦΕΚ 1640/10-12-2001; Γιατί στο Ειδικό Δημοτικό Σύρου δεν υπάρχει καθόλου ειδικό βοηθητικό και 
ειδικό επιστημονικό προσωπικό; Γιατί στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. (Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής 
Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) υπάρχει μόνο ένας εκπαιδευτικός; Γιατί από τα πέντε τμήματα 
ένταξης που λειτουργούσαν ως τώρα στα δημοτικά, αυτή τη στιγμή λειτουργούν μόνο τα δύο; Γιατί 
το Υπουργείο δεν ενδιαφέρθηκε να στελεχώσει τη θέση του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής στην 
περιφέρεια Ν. Αιγαίου, αλλά μοιραζόμασταν έναν Σύμβουλο οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και 5 
νομοί της Μακεδονίας; Γιατί δεν έχουμε φέτος ούτε καν αυτόν το Σύμβουλο;
Συγκεκριμένα έχουμε διαπιστώσει πως στο Ειδικό Νηπιαγωγείο δεν μπορούν να γίνουν 
εγγραφές, αφού το σχολείο δε λειτουργεί. 
Στο Ειδικό Δημοτικό Σύρου, έναν χώρο καταθλιπτικό, χωρίς συντήρηση και με ελλιπή 
πρόσβαση για ΑμεΑ στις αίθουσες διδασκαλίας, τα παιδιά που φοιτούν αυτή τη στιγμή είναι τα 
μισά από όσα έχουν εγγραφεί, αφού τα υπόλοιπα χρειάζονται το ειδικό βοηθητικό και επιστημονικό 
προσωπικό που δεν υπάρχει. Η υλικοτεχνική υποδομή δεν είναι κατάλληλη και χρειάζονται 
παρεμβάσεις τόσο στο κτήριο όσο και στον εξοπλισμό του.
Τα τμήματα ένταξης του νησιού είναι μόνο 2 και φοβόμαστε πως τα άλλα 3 δε θα 
λειτουργήσουν ή θα μοιράζονται έναν εκπαιδευτικό, με ολέθρια αποτελέσματα για την εκπαίδευση 
των παιδιών τους.
Φαίνεται πως αποτελεί πάγια τακτική της κυβέρνησης τα τελευταία χρόνια, η τοποθέτηση 
δασκάλων να γίνεται ΜΕΤΑ την έναρξη της σχολικής χρονιάς, προς τα μέσα με τέλη Οκτωβρίου ή 
Νοέμβριο, με αποτέλεσμα η χρονιά να μην αρχίζει και να μην διαρκεί το ίδιο γι' αυτά τα παιδιά. 
Εκκρεμούν οι παράλληλες στηρίξεις για παιδιά, τα οποία θα έπρεπε σύμφωνα με τη 
νομοθεσία αυτομάτως να ανανεώνονται, όπως και για τα νήπια. 
Στην Αμοργό πληροφορούμαστε πως υπάρχει παραπληγικό παιδί, οι γονείς του οποίου 
πληρώνουν για την μεταφορά και συνοδεία του, προκειμένου να πηγαίνει στο σχολείο, καθώς δεν 
υπάρχει παράλληλη στήριξη, ούτε ειδικό βοηθητικό προσωπικό και το ΚΕΔΔΥ της Σύρου τους 
παραπέμπει στο ΚΕΔΔΥ της Νάξου και αντίστροφα. Αντίστοιχα πληρώνει και γονέας στη Σύρο που 
έχει αποκλειστεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ. Υπάρχει σοβαρότατη υποστελέχωση στα ΚΕΔΔΥ της Σύρου και της Νάξου με συνέπεια να 
μην προχωρούν οι αιτήσεις των γονέων για τα παιδιά τους. Οι αναμονές είναι τεράστιες και τα 
νήπια περιμένουν δίχως καμιά απολύτως προτεραιότητα!
Οι Επιτροπές Παιδείας του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης αγνοούν επί 4ετία τα χρηματοδοτικά 
προγράμματα μέσω ΕΣΠΑ, που προκηρύσσει η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου για την αναβάθμιση της 
υλικοτεχνικής υποδομής των δομών της Ειδικής Αγωγής.
Χιλιάδες παιδιά είναι αυτή τη στιγμή αποκλεισμένα από την εκπαίδευση στα σπίτια τους, 
επειδή η κυβέρνηση έχει ως "προτεραιότητα" την ειδική αγωγή. Κάθε χρόνο βιώνουμε το δικό μας 
οικογενειακό δράμα, ενώ οι κυβερνήσεις εμπαίζουν γονείς και ανάπηρα παιδιά. Καταπατώνται 
κατάφωρα τα άρθρα 4, 21, 22, 25 του Συντάγματος, με τα οποία ο ανάπηρος προστατεύεται και έχει 
δικαίωμα στην εκπαίδευση και την εργασία. Καταπατάται η νομοθεσία για 9χρονη υποχρεωτική 
εκπαίδευση και καθιστά τον Υπουργό, τον υφυπουργό και τους υφιστάμενους διευθυντές 
υπόλογους. Καταπατάται ολόκληρο το διεθνές πλαίσιο κατοχύρωσης των κοινωνικών δικαιωμάτων, 
όπως η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και των Θεμελιωδών 
Ελευθεριών, καθώς επίσης και το Διεθνές Σύμφωνο για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Μορφωτικά 
Δικαιώματα (ΟΗΕ, 1966).
Ο πρώην υφυπουργός διαβεβαίωνε πως «Η ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση τέθηκε εξαρχής 
βασικός στόχος της πολιτικής του υπουργείου Παιδείας και καταβάλλεται κάθε προσπάθεια 
προκειμένου οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να έχουν όσο το δυνατόν ουσιαστικότερη 
υποστήριξη». Φέτος, άλλαξαν λίγο τις λέξεις και δηλώνουν ότι είναι «προτεραιότητά τους η ειδική 
αγωγή». 
Εμείς τους απαντάμε ότι ο Χρήστος, ο Ορέστης, ο Άρης, η Βαναλία και άλλα παιδιά ζουν 
μαζί μας στη Σύρο και κάθε πρωί που τα άλλα παιδιά είναι στο σχολείο με τους φίλους τους, 
εκείνα χωρίς να μπορούν να αναρωτηθούν το γιατί, μένουν αποκλεισμένα στα σπίτια τους, 
όμηροι κυβερνήσεων που έχουν αποφασίσει να τα πετάξουν στον Καιάδα. Δεν υπάρχει καμιά 
προτεραιότητα. 
Ζητάμε την αλληλεγγύη και τη στήριξη του κόσμου, της Ένωσης Γονέων, των Συλλόγων 
Γονέων και των συλλόγων εκπαιδευτικών στο δικό μας αγώνα για ισότιμη πρόσβαση και ένταξη 
στην εκπαίδευση, αξιοπρεπή διαβίωση και μέλλον για τα παιδιά μας.
Η υπομονή μας έχει εξαντληθεί!
Δε θα σταματήσουμε!
Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω για τα παιδιά μας!
Με εκτίμηση,
Δια του Δ.Σ. του Συλλόγου "Δικαίωμα"
Η Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Ειρήνη Συμεωνίδου Αθανάσιος Φώσκολος

Δεν υπάρχουν σχόλια: