ελληνικό δημόσιο για τη μελέτη μεταφοράς των ΙΕΚ στις Περιφέρειες δεν υπάρχει καμία απάντηση. Πέρα από το σκάνδαλο της κατασπατάλησης κοινοτικών και ίδιων πόρων, η αποτυχία της σχεδιαζόμενης πολιτικής για αυτή τη μετάβαση καταδεικνύεται και από τις δύο παρατάσεις που έχουν ήδη δοθεί. Εξίσου σοβαρή είναι και η διαφαινόμενη μονομέρεια της επαγγελματικής κατάρτισης που θα προσφέρεται ανά περιφέρεια σύμφωνα με τις επιταγές της αγοράς.
Επίσης, έπρεπε να υπάρξουν εκατοντάδες διαμαρτυρίες από ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, καταγγελίες και πιέσεις, ακόμη και από τον Συνήγορο του Πολίτη, για να ληφθεί με μεγάλη χρονική καθυστέρηση η απόφαση από τη ΓΓΔΒΜ (Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης) και το ΙΝΕΔΙΒΙΜ (Ινστιτούτο Νεολαίας Δια Βίου Μάθησης) για το αυτονόητο: να πληρώνονται οι εκπαιδευτικοί με απόδειξη δαπάνης και όχι με απόδειξη παροχής υπηρεσιών για ποσά μικρότερα των 5000 ευρώ!
Επί της ουσίας, λοιπόν, στην απάντηση του Υπουργείου δεν αναφέρεται καμία πρόθεση για την οικονομική και οργανωτική στήριξη των δημοσίων ΙΕΚ, όπως και καμία ουσιαστική ενέργεια στην οποία προτίθεται να προβεί για την ομαλή και διαφανή λειτουργία τους, πέρα από δράσεις που έχουν δρομολογηθεί εδώ και χρόνια (επικαιροποίηση Οδηγού σπουδών, αναθεώρηση κανονισμού λειτουργίας) και άλλες γενικόλογες (π.χ. «σύνδεση των καταρτιζομένων με την απασχόληση»).
Ο ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ διεκδικεί την περιφερειακή ανάπτυξη με ουσιαστική αποκέντρωση πόρων και αρμοδιοτήτων. Αυτή όμως η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στην αυτοδιοίκηση λόγω Καλλικράτη χωρίς σχεδιασμό και προετοιμασία των δομών και των διαδικασιών, που συντελείται στα ασφυκτικά μνημονιακά πλαίσια της συγκυβέρνησης, δεν έχει σχέση ούτε με την περιφέρεια ούτε με την ανάπτυξη. Είναι η κερκόπορτα που ανοίγει το πεδίο για την ιδιωτικοποίηση των δημοσίων υπηρεσιών: καθώς οι Περιφέρειες και οι Δήμοι δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στα νέα τους καθήκοντα, θα αναγκαστούν να εκχωρήσουν τις λειτουργίες τους στα ιδιωτικά συμφέροντα, επιβαρύνοντας κι άλλο τους πολίτες. Με δεδομένο ότι τα κονδύλια για την μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση και κατάρτιση θα αυξηθούν εντυπωσιακά στα πλαίσια του ΕΥΡΩΠΗ 2020 (πρόγραμμα 2014-2020), είναι σημαντικό να υπάρξει ένα σοβαρός σχεδιασμός και μια διαφανής και αποτελεσματική εφαρμογή που θα βοηθήσει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.
Συνημμένα: Η ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ και η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΙΕΚ.pdf 742 K Προβολή Λήψη αρχείου |
ΑΠΑΝΤΗΣΗ_ΙΕΚ.pdf 936 K Προβολή Λήψη αρχείου |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου