Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

Συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής Νάξου για την ταυτότητα προβολής του νησιού



Συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011 το απόγευμα στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου. Κατά τη συνεδρίαση έγινε μια προσπάθεια αναζήτησης της ταυτότητας προβολής (τουριστικής και γενικότερης) της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων (θεωρουμένων όλων ως μιας ενότητας), που θα αποτελεί κατά 
 κάποιον τρόπο το σήμα κατατεθέν ή το «λογότυπο» των νησιών αυτών.  ....
Στο πρώτο μέρος της συνεδρίασης παρουσίασε τις απόψεις του (μια επεξεργασμένη στις γενικές της γραμμές πρόταση σε μια αφιλοκερδή προσφορά του) ο κ. Remo Mesala (μέλος του ομίλου Kuoni, Member of the Extended Executive Board, Chief Branding & Marketing Officer) και ο οποίος έχει πραγματοποιήσει στο χώρο δραστηριοποίησής του επιτυχή προβολή της ταυτότητας και των προϊόντων πολλών μεγάλων εταιριών και περιοχών.
    Από την τοποθέτηση του κ. Mesala καθώς και από το διάλογο, που ακολούθησε μεταξύ αυτού και των παρευρισκομένων, αλλά και μετά την αποχώρησή του μεταξύ των υπολοίπων, φάνηκε ότι η Νάξος μπορεί να καταστεί ένας αξιόλογος τουριστικός προορισμός αρκεί να προβληθεί σωστά αφού πρώτα μελετηθούν με συστηματικό τρόπο τα βασικά χαρακτηριστικά που συνθέτουν την ταυτότητα της Νάξου και προβληθούν. Τα χαρακτηριστικά αυτά κατά τον κ. Mesala μπορούν να καταταγούν σε τρεις άξονες (που θα συνοδεύονται και από ανάλογες φωτογραφίες και λοιπό υλικό). Με το βασικό κεντρικό σύνθημα «Μια προσωπική συναισθηματική ιστορία («a personal love story») δημιουργούνται οι τρεις βασικές ενότητες της ταυτότητας που μπορούν να είναι για τη Νάξο (και τα λοιπά νησιά του Δήμου): α) νησί που διατηρεί τη φυσιογνωμία του ή παρθένο και πολυπρόσωπο, δηλ. με μεγάλη ποικιλία χαρακτηριστικών και θεμάτων («unspoiled and multi-faced»), β) αξιοπρόσεκτο, σεβαστό και με πλούσια ιστορία και παράδοση («regardful and rich in tradition») και γ) γεμάτο γεωργικά προϊόντα, φρούτα, νερά και ψάρια («fruitful and fresh»).
    Από την όλη συνεδρίαση και την ανταλλαγή απόψεων φάνηκε ότι δημιουργείται ένας στενός συναισθηματικός δεσμός (ένα είδους «λαβ στόρυ» με την ευρύτερη σημασία του όρου) μεταξύ των ανθρώπων που επισκέπτονται τη Νάξο και του τόπου μας. Δίνεται η ευκαιρία στους επισκέπτες να αισθανθούν δικόν τους τον τόπο μας, να στενοχωρούνται που φεύγουν μετά το τέλος των διακοπών τους και να θέλουν να ξαναέρθουν.
    Τονίστηκε επίσης ότι πρέπει να δημιουργηθούν οι ανάλογες επιτροπές ή τομείς εργασίας κατά τα τρία προαναφερθέντα βασικά χαρακτηριστικά και να μελετηθούν σωστά σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα και να προβληθούν έγκαιρα.
    Κάτι  που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι και το ότι, επειδή από χρόνια έχουν γίνει και γίνονται πολλές συσκέψεις για τον τρόπο προβολής της Νάξου, αλλά ακόμη ουσιαστικά δεν έχουν γίνει πράξεις οι επιδιώξεις αυτές, αξιοποιώντας και τις συμβουλές του κ. Mesala και την ευκαιρία της παρουσίασής του (ο ίδιος είναι τακτικός επισκέπτης της Νάξου) πρέπει να φροντίσουμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση όσων χρήσιμων προτάσεων έχουν ακουστεί κατά καιρούς, να μη χάνουμε άλλο χρόνο σε συζητήσεις και το ταχύτερο δυνατόν να υλοποιήσουμε στην πράξη τον στόχο της προβολής και αξιοποίησης των δυνατοτήτων της Νάξου και να κάνουμε ευρύτερα γνωστό το νησί μας ως τόπο προορισμού, όπως του αξίζει, και μέσα στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

    Γιάννης Λογαράς

1 σχόλιο:

Panos_Akridas είπε...

Μια καλή κινηση που ελπίζουμε να φέρει αποτελέσματα γιατί δεν μπορούμε να τα περιμένουμε όλα να τα κάνουν οι άλλοι. Αν μας ενδιαφέρει το παρόν και το μέλλον μας θα πρέπει να ενεργοποιηθούμε άμεσα άλοι μας.