Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

Δύσκολος ο ακτοπλοϊκός χειμώνας στις Κυκλάδες

Δύσκολος θα είναι και ο φετινός ακτοπλοϊκός χειμώνας για τις Κυκλάδες με την ευχή να μην είναι
χειρότερος από τον προηγούμενο και να διατηρηθεί έστω ένα βασικό δίκτυο γραμμών για τη στοιχειώδη εξυπηρέτηση των επιβατών.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και κανείς δε μπορεί να προσδοκά καλύτερες
συγκοινωνίες τον προσεχή χειμώνα, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια.
Δε θα λείψουν ούτε φέτος φαινόμενα όπως οι μειωμένες ταχύτητες των πλοίων για την εξοικονόμηση καυσίμων, αλά και οι περικοπές δρομολογίων.
Στις βασικές γραμμές με αφετηρία τον Πειραιά, Σύρου – Τήνου – Μυκόνου και Πάρου – Νάξου – Σαντορίνης, Σύρου – Δωδεκανήσων, το βάρος θα σηκώσει και φέτος η BlueStar Ferries, που είτε το θέλουμε είτε όχι, είναι η πιο συνεπής εταιρία στις Κυκλάδες εδώ και 13 χρόνια.
Η γραμμή Ραφήνας – ʼAνδρου – Τήνου – Μυκόνου παραμένει ισχυρή λόγω του ανταγωνισμού των εταιριών. Ωστόσο, είναι δεδομένο ότι το χειμώνα τα δρομολόγια θα είναι αισθητά λιγότερα σε σχέση με τη θερινή περίοδο.
Η Fast Ferries θα σηκώσει το μεγαλύτερος βάρος, όπως και η GoldenStar Ferries που από την άνοιξη του 2014 θα παρουσιαστεί και με δεύτερο πλοίο.

Μεγάλο ερωτηματικό είναι οι Δυτικές Κυκλάδες η εξυπηρέτηση των οποίων θα εξαρτηθεί, αφενός από την πολιτική που θα κρατήσουν οι εταιρίες των πλοίων Αδαμάντιος Κοραής και ʼγιος Γεώργιος, αλλά και από το διαγωνισμό των άγονων γραμμών.

Από το συγκεκριμένο διαγωνισμό, ο οποίος δεν έχει ακόμη προκηρυχθεί, θα εξαρτηθεί και η συγκοινωνιακή τύχη πολλών μικρών νησιών των Κυκλάδων.

Κέα και Κύθνος θα εξυπηρετούνται από το Λαύριο, ενώ είναι εξαιρετικά πιθανό να δρομολογηθεί και κάποια άγονη γραμμή από το συγκεκριμένο λιμάνι, μιας και οι εταιρίες θα εξοικονομήσουν καύσιμα.

Από τις άγονες γραμμές κρίνεται και το μέλλον του δρομολογίου Πειραιά – Κυκλάδων – Σάμου που επίσης αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό.

Σε ότι αφορά την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία, θα διατηρηθούν και το φετινό χειμώνα τα δύο πλοία της Nel Lines, ωστόσο θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρξει μείωση των δρομολογίων σε σχέση με τη θερινή περίοδο, ενώ ανά διαστήματα δρομολόγια θα εκτελεί μόνο ένα πλοίο.
ΠΗΓΗ: e-nautilia

Δεν υπάρχουν σχόλια: