Η αποχώρηση από το ΠΑΣΟΚ
Τώρα, άστεγος πολιτικά;
Γ.Ρ.: «Άστεγος, σε ό,τι αφορά τις αρχές µου και τις αξίες στις οποίες πιστεύω, όχι. Στεγασμένος στις ίδιες αρχές και τις ίδιες αξίες. Η αποχώρησή µου από το σημερινό ΠΑΣΟΚ ήταν µία συνειδητή απόφαση».
Η λίστα Λαγκάρντ ήταν η αφορμή;
Γ.Ρ.: «Για εμένα δεν ήταν αφορμή, ήταν αιτία η απαράδεκτη πολιτικά διαχείριση που έγινε από την αρχή μέχρι το τέλος της υπόθεσης αυτής. Δεν ήταν λοιπόν, µια αφορμή για να δηλώσω την αποχώρησή µου από το ΠΑΣΟΚ. Είναι από µόνο του ένα κολοσσιαίο θέμα. Γιατί, ειδικά, σε µία συγκυρία που έχεις περικόψει μισθούς και συντάξεις - που υπάρχουν και εδώ στην Πάρο ένα σωρό συμπολίτες µας που τόσο δύσκολα καταφέρνουν να ανταπεξέρχονται στις υποχρεώσεις της καθημερινότητας -, δεν είναι δυνατόν να έχεις στα χέρια σου µια λίστα μεγαλο-καταθετών στην Ελβετία και να µην µας έχεις πει σ’ εμάς τίποτα... που καθόμαστε στο ίδιο τραπέζι. Δε µας είχαν πει τίποτα, ούτε ο ένας, ούτε ο άλλος... Και πολλοί περισσότερο να µην την έχεις αξιοποιήσει...».
Συγνώμη, αλλά αυτό, δεν μπορώ να το καταλάβω. Πώς είναι δυνατό να μετέχουν...
Γ.Ρ.: «Πολύ απλό».
...Να μετέχουν 4-5 πρωτοκλασάτοι υπουργοί και να αποκρύπτονται τέτοια πράγματα. Δεν μπορώ να το κατανοήσω.
Γ.Ρ.: «Κοιτάξτε...»
Δηλαδή, ο πολύς ο κόσμος δεν το πιστεύει. Δεν μπορεί να το καταλάβει.
Γ.Ρ.: «Πολιτικά και ηθικά ήταν υποχρεωμένοι να µας ενημερώσουν. Δεν το έκαναν ούτε επίσημα, ούτε άτυπα. Το θέμα της φοροδιαφυγής είναι μείζον θέμα. Στην πραγματικότητα είναι η κόκκινη γραμμή που ορίζει την ηθική στην πολιτική. Γι’ αυτό, είναι ιστορικές και απαράγραπτες οι πολιτικές ευθύνες απέναντι στον τόπο και στη δημοκρατική παράταξη και του Παπακωνσταντίνου και του Βενιζέλου».
Οι επιθέσεις έχουν τέλος; Επιμένω, δώστε µας ένα παράδειγμα.Γ.Ρ.: «Δε θα αναφέρω όσα θλιβερά κάποιοι καθοδηγητές ή καθοδηγούμενοι είπαν, έγραψαν σε χαρτί, ή και άνανδρα σε τοίχους, εναντίον µου το τελευταίο διάστημα. Άθλιες επιθέσεις που θα αντιστοιχούσαν μόνον σε κάποιον που έχει κάνει το μεγαλύτερο κακό σε αυτό το νησί. Επιθέσεις μάλιστα από ορισμένους που μέχρι πέρυσι εμφανίζονταν ως αγανακτισμένοι κάτι που, όλο τυχαία, ξέχασαν τους τελευταίους μήνες ενώ πολλαπλασιάστηκαν οι περικοπές εισοδημάτων. Προφανώς επρόκειτο για επαγγελματίες αγανακτισμένους, όπως λέμε επαγγελματίες πολιτικοί και επαγγελματίες ψεύτες -και προφανώς δεν εννοώ τη μερίδα των Ελλήνων που δικαιολογημένα νοιώθουν πίκρα και απογοήτευση. Όμως, αφού επιμένετε, θα αναφέρω το παράδειγμα κάποιων που µε είχαν στοχοποιήσει και έκαναν μήνυση φτάνοντας να ισχυριστούν ότι η αγορά του υγειονομικού αεροσκάφους ήταν ένα οικονομικό σκάνδαλο διασπάθισης των χρημάτων του Βελεντζείου. Ένα αεροσκάφος χάρη στο οποίο ζουν και είναι υγιείς εκατοντάδες άνθρωποι. Μήνυση που ένας άγνωστος αλλά φωτισμένος δικαστικός έθεσε στο αρχείο κι έτσι δεν είμαστε ακόμη στα δικαστήρια για να αποδείξουμε το αυτονόητο».
Η οικογένεια σας πώς βίωσε αυτήν την ταραγμένη δεκαετία;
Γ.Ρ.: «Μια δημόσια συγγνώμη θέλω να έχω πει σε τέσσερις ανθρώπους µου - την
Κατερίνα, το Νικόλα, την Ειρήνη και τη Βασιλική - που χωρίς να είναι δική τους επιλογή αναγκάστηκαν να υποστούν δίπλα µου κάποιες μεγάλες στενοχώριες και πίκρες. Τους παρακαλώ να µην ξεχάσουν ποτέ πως ό,τι έκανα έπρεπε να το κάνω για να υπηρετήσω το γενικό κοινωνικό συμφέρον και ιδίως τη νέα γενιά.
Έτσι, βρώμικη και άρρωστη που µας παρέδωσαν την Ελλάδα της μεταπολίτευσης αυτοί που την χρεοκόπησαν, δυστυχώς δεν υπήρχε άλλος τρόπος να την κρατήσουμε όρθια. Αυτό αποδείχτηκε άλλωστε και από τις θηριώδεις και γι’ αυτό αναξιοπρεπείς πολιτικές «κωλοτούμπες» που έκαναν οι αρχικά πολέμιοι του προγράμματος σωτηρίας της χώρας κ.κ. Σαμαράς και Κουβέλης και που αργά αλλά σταθερά πραγματοποιεί και ο κ. Τσίπρας».
Ο «Καλλικράτης»
Να έρθουμε στα του Δήμου µας στον «Καλλικράτη» και τα αυτοδιοικητικά. Πώς τα βλέπετε τα πράγματα;
Γ.Ρ.: «Να µε θυμηθείτε. Θα περνούν τα χρόνια, θα περνούν οι θητείες και μείζονα αλλαγή στα δομικά στοιχεία της αρχιτεκτονικής του «Καλλικράτη», δε θα γίνει από καμία κυβέρνηση. Βγήκε και πρόσφατα η απόφαση του ΣτΕ που απέρριψε όλες τις προσφυγές που είχαν γίνει κατά του Νόμου. Πολλά μικρά θα αλλάξουν, γιατί η ζωή γεννάει προβλήματα, νέες καταστάσεις και ανάγκες. Κάτι σημαντικό όμως στον «Καλλικράτη» δεν θα αλλάξει».Πάντως, τον τελευταίο καιρό στο δημοτικό συμβούλιο Πάρου, όλο και ακούγονται φωνές κατά της μεταρρύθμισης και ουσιαστικά οι φωνές ακούγονται γιατί δεν υπάρχουν οι ανάλογοι πόροι από το Κράτος.Γ.Ρ.: «Μία προσέγγιση ορθολογική και χωρίς πολιτικές σκοπιμότητες θα οδηγούσε στο ακριβώς αντίθετο συμπέρασμα. Τι εννοώ; Ακριβώς τώρα, που έχουμε περικοπές, αν δεν είχαμε προλάβει να μεταρρυθμίσουμε την αυτοδιοίκηση, αυτή θα είχε καταρρεύσει. Ας φανταστούμε µ’ αυτές τις περικοπές στην αυτοδιοίκηση να έπρεπε να συντηρηθούν ακόμη 700 Δήμοι, 50 και πλέον Νομαρχίες και τα Επαρχεία τους καθώς και να έχουμε να συντηρήσουμε και άλλες 4.500 δημοτικές επιχειρήσεις µε τα στελέχη τους και τα λειτουργικά τους έξοδα..Σας θυμίζω ακόμα, ότι ο «Καλλικράτης» έγινε πριν το μνημόνιο και πριν την τρόικα. Ήταν µία τελείως εθνική απόφαση για την οποία ανέλαβα την πλήρη πολιτική ευθύνη. Εγώ, ποτέ δε βγήκα να πω κάνω τον «Καλλικράτη», γιατί µε υποχρεώνει η τρόικα. Αν δεν είχε θεσμοθετηθεί η νέα αρχιτεκτονική του «Καλλικράτη» τι θα είχε γίνει µε μαθηματική ακρίβεια; Θα είχε έρθει στη συνέχεια η τρόικα και θα επέβαλλε το δικό της «Καλλικράτη». Θα µας επέβαλλαν το δικό τους σύστημα, ντροπιάζοντας την αυτοδιοίκηση και το πολιτικό σύστημα ακόμη µια φορά».
Μεταφέρθηκαν όμως υπηρεσίες από τις Νομαρχίες στους Δήμους, δίχως νασυνοδευτούν µε τους ανάλογους πόρους;
Γ.Ρ.: «Όχι, δεν είναι έτσι. Η μεγαλύτερη μεταφορά πόρων που έγινε ποτέ στην ιστορία της αυτοδιοίκησης, πραγματοποιήθηκε µε τον «Καλλικράτη». Αρκεί μόνον η αναφορά στο ΕΣΠΑ. Το ΕΣΠΑ, είναι δισεκατομμύρια τα οποία πέρασαν από το κεντρικό κράτος, στη διαχείριση της αυτοδιοίκησης. Αυτό είναι πόροι που μεταφέρθηκαν. Δεν είναι χαρτιά. Είναι ένας πακτωλός χρημάτων. Ακόμα, δεν υπήρξε μεταφορά αρμοδιότητας χωρίς αυτή να ακολουθηθεί από τη μεταφορά του προσωπικού που την ασκούσε. Δεν κρατήσαμε το προσωπικό στο Κράτος και δώσαμε µόνο τις αρμοδιότητες. Αυτό που συνέβηκε δεν είχε να κάνει µε τις αρμοδιότητες του «Καλλικράτη». Είχε να κάνει µε την απόφαση της κυβέρνησης από ένα σημείο και μετά, να μειώσει τους πόρους ανεξαρτήτως αρμοδιοτήτων και για αρμοδιότητες που είχε η αυτοδιοίκηση και πριν τον «Καλλικράτη».
Αυτό που βιώνει η αυτοδιοίκηση σήμερα, και είναι πράγματι η περικοπή των πιστώσεων προς αυτή, δεν αφορά τις καινούργιες αρμοδιότητες, αλλά αφορά πρωτίστως τις βασικές αρμοδιότητες που είχε η αυτοδιοίκηση και πριν τον «Καλλικράτη». Άρα, ο περαιτέρω περιορισμός των πόρων προς την αυτοδιοίκηση, που είναι λάθος κατά τη γνώμη µου, είναι ανεξάρτητος από τη θεσμική αλλαγή του «Καλλικράτη».
Το αεροδρόμιο
Το νέο αεροδρόμιο είναι το πιο μεγάλο έργο που έχει γίνει στην Πάρο και γιατί;
Γ.Ρ: «Είναι χωρίς αμφιβολία το πιο μεγάλο έργο και αυτό προκύπτει ως συμπέρασμα όχι μόνον μέσα από τον προϋπολογισμό του, που είναι μακράν ο μεγαλύτερος, 23 εκ. ευρώ περίπου, - δηλαδή, 8 δις πάλαι ποτέ δραχμές. Μέχρι τώρα το μεγαλύτερο έργο στην Πάρο, ήταν η κατασκευή του ΧΥΤΑ, που είχε προϋπολογισμό 3 εκ. ευρώ. Αλλά δεν είναι το μεγαλύτερο έργο µόνο βάση του προϋπολογισμού».
Δηλαδή;
Γ.Ρ: «Είναι κυρίως, βάση της προστιθέμενης αξίας του για το νησί. Μία προστιθέμενη αξία ανυπολόγιστη, διαρκής και ουσιαστική. Στην οικονομική επιστήμη έργα τέτοιας κλίμακας θεωρούνται πόλοι ανάπτυξης. Δηλαδή, είναι από μόνα τους ικανά να δημιουργήσουν µία αναπτυξιακή ώθηση σε µία οικονομία, πόσο µάλλον σε µία τοπική οικονομία. Προσωπικά θεωρώ ιδιαίτερης σημασίας για το νησί ότι το αεροδρόμιο συμπίπτει χρονικά µε ένα άλλο έργο - που κατά τη γνώμη µου είναι επίσης, πολύ μεγάλο - και είναι το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Έτσι, δεν έχουμε μόνον ένα θηριώδη κινητήρα ανάπτυξης - µια μηχανή τούρμπο όπως είναι το αεροδρόμιο - χωρίς ένα σχέδιο, ένα πλαίσιο κανόνων δηλαδή, για το που θα στρέψουμε αυτή την ανάπτυξη. Υπάρχουν τέτοια παραδείγματα ισχυρής οικονομικής ώθησης που δόθηκε σε περιοχές που το μετάνιωσαν πικρά μετά από κάποιες δεκαετίες. Όπως σε κάποια Ελληνικά νησιά αλλά και χώρες όπως η Ισπανία. Εκεί, κατέστρεψαν το φυσικό περιβάλλον νομίζοντας ότι μέσα από εκεί θα έρθει η ανάπτυξη. Άρα, ο συνδυασμός των δύο - νέο αεροδρόμιο και Γ.Π.Σ.- είναι ο καλύτερος συνδυασμός που μπορούσε να υπάρξει. Διότι µε το αεροδρόμιο έχουμε ανάπτυξη ενώ µε το Γ.Π.Σ. έχουμε προσδιορίσει τον τύπο της ανάπτυξης που θέλουμε. Πρόκειται για ένα συνδυασμό που πρωτίστως δεν αυξάνει την ποσότητα αλλά αναβαθμίζει την ποιότητα. Δηλαδή, ό,τι σημαντικότερο για το μέλλον της νέας γενιάς της Πάρου».
Ολη η εφημερίδα εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου