Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Οι Κωμιακίτες και όλος ο λαός της Νάξου ζητούν "ουσιαστική απάντηση για το μεγάλο σκάνδαλο που πλήττει τη μητρόπολη και σκανδαλίζει το λαό"

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΠΑΠΑ" ΘΕΟΚΛΗΤΟ

απάντηση της Επιτροπής των φορέων της Κωμιακής
στον μητροπολίτη Παροναξίας
για το σκάνδαλο του Θεόκλητου Ρενέση
Περιμέναμε από τη μητρόπολη Παροναξίας μια ουσιαστική απάντηση για το μεγάλο σκάνδαλο που πλήττει τη μητρόπολη και σκανδαλίζει το λαό όχι μόνο της Κωμιακής και του Σκαδού, αλλά ολόκληρης της Νάξου, συμπεριλαμβανομένων και των τίμιων και αγωνιστών ναξιωτών κληρικών, που είδαν, άκουσαν και ξέρουν για τον ρασοφόρο αυτό. Ο Σεβασμιότατος ούτε λίγο ούτε πολύ, στη χτεσινή (14.3.2012) ανακοίνωσή του καταλογίζει ευθύνες στους Κωμιακίτες γιατί, λέει, του ζητούσαν να φέρει παπά στην Κωμιακή. Ναι, σεβασμιότατε, παπά σας ζητούσαμε. Εκείνο για το οποίο μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε είναι ότι δεν μας φέρατε παπά. Εσείς «κουβαλήσατε» στη Νάξο αυτό το «πρόσωπο»Δεν ξέρατε τον βίο και την πολιτεία του στην Άνδρο; Δεν ζητήσατε τον ογκώδη
φάκελό του από τον συνάδελφό σας στη Σύρο; Δεν ξέρατε λέτε, δεν ρωτήσατε όμως; Πώς μόλις αυτός έφτασε στην Κωμιακή ήρθαν και τα ...χαμπέρια του ότι είχε εκδιωχθεί από την Άνδρο και μόνο εσείς δεν τα μάθατε;  Χρειάστηκε, αναφέρει η ανακοίνωση, ενάμιση περίπου χρόνο ο Σεβασμιότατος για να πληροφορηθεί για τα ...θεάρεστα όπως τα χαρακτήρισε από άμβωνος στις 7 Σεπτεμβρίου 2010, έργα και ημέρες στην Κωμιακή του απίθανου αυτού ρασοφόρου, όταν εμείς και πολλοί άλλοι, γραπτά, προφορικά, με ανακοινώσεις, δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο, ήδη από τις αρχές του 2010, τον καταγγέλλαμε για την περίεργη συμπεριφορά του, για τις καταστροφές που προκάλεσε στις αγιογραφίες της Θεοσκέπαστης, στο βυζαντινό εκκλησάκι του Άη Γιώργη, για τις περίεργες και επίμονες δραστηριότητές του με ταπαλιά, πολύτιμα και ιστορικά κειμήλια της Θεοσκέπαστης, μεγάλης αρχαιολογικής αξίας και ζητούσαμε την παρέμβαση του δεσπότη.  Αυτές τις παράνομες δραστηριότητές του η ανακοίνωση της μητρόπολης τις χαρακτηρίζει ως ...«βάψιμο τοίχων, διόρθωση και συντήρηση ιερών σκευών, ανακαίνιση εξωκκλησίων...». Συγχαρητήρια σεβασμιότατε. Τον επαινέσατε εξ άλλου και από άμβωνος στον πανηγυρικό εσπερινό στην εορτή  της Θεοσκέπαστης στις 7 Σεπτεμβρίου 2010, με φόντο μάλιστα τις ...κατεστραμμένες και καλυμμένες με πλαστικό χρώμα αγιογραφίες της Θεοσκέπαστης (υπάρχει αναρτημένο στο διαδίκτυο το σχετικό video).
Οι καταστροφές αυτές, η παράνομη μεταφορά στην Αθήνα δεκάδων  παλαιών κειμηλίων, πολύτιμων παλαιών Ευαγγελίων, εικόνων,  ασημένιων καντηλιών κ.λπ. από την Κωμιακή και το Σκαδό είναι για σας «βάψιμο τοίχων, διόρθωση και συντήρηση ιερών σκευών..ανακαίνιση εξωκκλησίων...».Έτσι απλά ξεπερνάτε αυτό το πρόβλημα. Είναι δυνατό, σεβασμιότατε, σε διάστημα μιας εβδομάδας να συντηρηθεί ένα παλαιό φθαρμένο ασημοκαλυμμένο Ευαγγέλιο;  Ασφαλώς όχι, απαιτούνται πολύμηνες και δαπανηρές εργασίες. Άρα γιατί αυτά τα κειμήλια έφυγαν στην Αθήνα και γύρισαν μόλις μετά από  ...μια εβδομάδα; Ποιος θα μας απαντήσει τι συνέβη;
 Αγνοούσε η μητρόπολη Παροναξίαςόπως αναφέρει η ανακοίνωση, και την προκλητική του συμπεριφορά, που έγινε όμως αντιληπτή στην Κωμιακή από την πρώτη μέρα της παρουσίας του στο χωριό.
  Τα σημάδια για το ποιόν αυτού του «κληρικού» σεβασμιότατε στην Κωμιακή φάνηκαν από την αρχή της άφιξής του στο χωριό. Και τα μηνύματα ήταν έντονα και πυκνά και εσείς τα είχατε λάβει ΕΓΚΑΙΡΑ. Ένας άνθρωπος με τέτοια πρωτοφανή προκλητική συμπεριφορά, που έδειχνε τις έντονες και εμφανέστατες σωματικές και ψυχικές του «αδυναμίες», τα «πάθη» του,  με θράσος, που προκαλούσε συστηματικά και συνειδητά την τοπική κοινωνία, που μεθούσε, που ξενύχταγε, που κυκλοφορούσε με περίεργη...αμφίεση (απάδουσα όχι μόνο σε κληρικό, αλλά σε κάθε απλό πολίτη), που χυδαιολογούσε στα καφενεία, αλλά ακόμη και από την Ωραία Πύλη, που δεν σεβάστηκε ο αθεόφοβος ούτε το Ιερό Ευαγγέλιο (Βαραβάς κ.λπ.), που από την πρώτη στιγμή άρχισε με απίστευτη βουλιμία να ψάχνει τα παλιά και πολύτιμα κειμήλια της εκκλησία μας και εκείνης του Σκαδού, τι περιμένατε άλλο να πράξει για να τον...μεταθέσετε; Και γιατί Σεβασμιότατε τον ΜΕΤΑΘΕΣΑΤΕ και δεν τον παραπέμψατε στην Δικαιοσύνη ως ακατάλληλο και επικίνδυνο να φορεί ράσο; Γιατί τον αφήσατε να φύγει ΑΤΙΜΩΡΗΤΟΣ και ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΟΣ;
  Η οργή, η έκπληξη και η απογοήτευση που προκαλεί σε κάθε Κωμιακίτη η ανακοίνωση του μητροπολίτη Παροναξίας δεν έχει πλέον όρια. Πολύ περισσότερο προκαλεί όλους όσοι, όπως εμείς, αλλά και πολλοί άλλοι, από την αρχή της εμφάνισης αυτού του ρασοφόρου στην Κωμιακή, δημόσια είχαμε καταγγείλει τις περίεργες «αρχαιολογικές», κοινωνικές και λοιπές, τουλάχιστον περίεργες, δραστηριότητές του.
  Απαιτούμε από τη μητρόπολη Παροναξίας και τον ίδιο τον μητροπολίτη, ως οφείλουν, άμεσα και πειστικά να δώσουν σαφείς απαντήσεις για το μεγάλο αυτό σκάνδαλο και συγκεκριμένα:              

1) να δώσουν στη δημοσιότητα τα έγγραφα με βάση τα οποία ο μητροπολίτης, όπως αναφέρει, τον κάλεσε σε απολογία και τις «ποινές» που του επέβαλε.
2) να δώσουν στη δημοσιότητα τον κατάλογο των κειμηλίων που μετέφερε ο «παπάς» ΠΑΡΑΝΟΜΑ στην Αθήνα, τον τίτλο και τη διεύθυνση τουπιστοποιημένου και νόμιμου εργαστηρίου συντήρησης που τα παρέδωσε.
3) να παραδοθούν στην Επιτροπή των φορέων της Κωμιακής όλα τα σχετικά με τα παραπάνω έγγραφα, όπως: τα πρακτικά παραλαβής και παράδοσης των κειμηλίων με τα ονόματα εκείνων που τα παρέδωσαν και εκείνων που τα παρέλαβαν, το εργαστήριο που τα συντήρησε, την άδεια λειτουργίας και πιστοποίησης αυτού του εργαστηρίου, τα δελτία αποστολής και τα τιμολόγια που κόπηκαν, τις βεβαιώσεις του  εργαστηρίου για τις εργασίες που έκανε πάνω στα κειμήλια και ό, τι άλλο σχετικό.
4Η μητρόπολη Παροναξίας με επίσημο έγγραφό της, δημόσια και πειστικά, με επιστημονικά δεδομένα και ντοκουμέντα, να διαβεβαιώσει τον λαό της Κωμιακής και του Σκαδού ότι τα κειμήλια αυτά επεστράφησαν στους ναούς ΟΛΑ και τα ίδια και όχι αντίγραφά τους.
5να διαβεβαιώσει δημόσια ότι ο λογαριασμός με τα χρήματα που είχε αφήσει με δωρεά της πριν από πολλά χρόνια αείμνηστη συγχωριανή μας παραμένει ακέραιος και δεν πειράχτηκε από αυτόν τον «παπά», που επιχείρησε να τον βάλει στο χέρι.
 Εκφράζουμε τέλος τη συμπαράστασή μας στις οικογένειες των παιδιών του Μενιδίου, στο σώμα και την ψυχή των οποίων ασέλγησε, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των αρμόδιων αστυνομικών και δικαστικών αρχών, ο ρασοφόρος αυτός και ευχόμαστε από καρδιάς να μην υπάρχουν στο χωριό μας παιδιά που βίωσαν αυτή την κτηνώδη συμπεριφορά.
 Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι ξεκινήσαμε μια προσπάθεια έρευνας όλων των παράνομων δραστηριοτήτων αυτού του «κληρικού» και δεν θα σταματήσουμε μέχρι να έρθουν όλα στο φως και να φθάσουν στη Δικαιοσύνη.                                         
                                                                                    Κωμιακή 15 Μαρτίου 2012-03-15
                                                                      Η επιτροπή
                            Ιάκωβος Μπαρδής Πρόεδρος Τοπικής Κοινότητας Κορωνίδας
                            Αντώνης Αλιμπέρτης πρώην Πρόεδρος Κοινότητας Κορωνίδας
                            Νίκος Λεβογιάννης φιλόλογος-πρώην Βουλευτής


Να σημειωθεί ότι είχε προηγηθεί επιστολή της πιο πάνω επιτροπής και απάντηση της Ιεράς Μητρόπολης Παροναξίας, η οποία όπως φαίνεται εξόργισε τα μέλη της; επιτροπής των Κωμιακιτών με αποτέλεσμα να αντεπιτεθούν με σκληρό τρόπο στον Μητροπολίτη Καλλίνικο.
Πιο κάτω το video απο τον εσπερινό της Θεοσκέπαστης κατα τη διάρκεια του οποίου ο Καλλίνικος υμνεί τον "ρασοφόρο" Ρενέση.
(το δημοσίευμα του ΒτΝ -φύλλο154- πριν την απαντητική επιστολή της επιτροπής των Κωμιακιτών)



Ανακρίσεις για τον Αρχιμανδρίτη Ρενέση, στην Κωμιακή.
Δυσαρέσκεια για την στάση του μητροπολίτη Παροναξίας με απάντηση και «συγγνώμη» από την ιερά μητρόπολη
Ανακρίσεις διενεργούσε αυτές τις μέρες στην Κωμιακή κλιμάκιο αστυνομικών από το Α.Τ. Φιλωτίου σχετικά με τις δραστηριότητες του ρασοφόρου Θεόκλητου Ρενέση την περίοδο που ήταν «παπάς» στο χωριό. Εν τω μεταξύ έγινε συγκέντρωση των τοπικών φορέων του χωριού το βράδυ της Παρασκευής 9 Μαρτίου, προκειμένου να συζητήσουν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν από δω και πέρα. Στη συνάντηση εκφράστηκε από πολλούς εντονότατη δυσαρέσκεια για τη στάση του μητροπολίτη Παροναξίας, ο οποίος αδιαφορούσε στις αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες και καταγγελίες που είχαν γίνει από την αρχή στον ίδιο  εναντίον του «παπά». Ο δεσπότης όπως λέχτηκε απαντούσε ότι, αν θα τον πάρει από εκεί,  θα τους αφήσει χωρίς παπά. Αποφασίστηκε η σύσταση μιας Επιτροπής από τον Μάκη Μπαρδή σημερινό Πρόεδρο του χωριού, τον Αντώνη Αλιμπέρτη πρώην Πρόεδρο και τον Νίκο Λεβογιάννη πρώην Βουλευτή. Και οι τρεις είχαν γραπτά και προφορικά από τις αρχές του 2010 καταγγείλει στον Δεσπότη τον «παπά», χωρίς να βρουν ανταπόκριση. «Ο δεσπότης δεν προέβη σε καμιά ενέργεια, αντίθετα τον επαίνεσε από άμβωνος στον  πανηγυρικό εσπερινό της εορτής της Θεοσκέπαστης στις 7 Σεπτεμβρίου 2010» όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν κάτοικοι και τα μέλη της επιτροπής. Τόσο ο πρώην Βουλευτής, όσο και ο πρώην Πρόεδρος του χωριού είχαν καταγγείλει τον παπά και με ανακοινώσεις τους στην εφημερίδα «Κορωνίδα» την Άνοιξη του 2010. Επίσης όπως έχει πολλές φορές δηλώσει ο πρώην Βουλευτής, μετά τη δημοσίευση στην «Κορωνίδα» του άρθρου του για τις παράνομες και καταστροφικές επεμβάσεις του «παπά» στη Θεοσκέπαστη, στον Άη Γιώργη του νεκροταφείου και για την παράνομη μεταφορά στην Αθήνα πολλών δεκάδων πολύτιμων ιστορικών κειμηλίων της εκκλησίας, δέχτηκε τηλεφωνική διαμαρτυρία από τον ίδιο τον μητροπολίτη, στον οποίο όμως ο ίδιος απάντησε ότι την επόμενη φορά που ο «παπάς» θα εκτραπεί, θα πάει κατευθείαν στον Εισαγγελέα. Για το θέμα αυτό έχει εκδώσει δελτίο τύπου η Ιερά Μητρόπολη Παροναξίας, το οποίο μεταξύ άλλων αναφέρει  «..πό τόν Σεπτέμβριο το 2008 που νορία τς Κωμιακς Νάξου κενώθηκε γιά νάμιση περίπου χρόνο μέ συνεχ μως τήν πίεση κ μέρους τν κατοίκων γιά ξεύρεση καί τοποθέτηση μονίμου φημερίου πού θά διέμενε στό χωριό στε νά καλύπτονται χωρίς δυσκολίες λες ο λειτουργικές νάγκες τς νορίας, μφανίσθηκε ν λόγ Κληρικός πού πηρετοσε στήν ερά Μητρόπολη Καρπενησίου καί εχε πληροφορηθε πό τήν προκήρυξη τν κενν ργανικν θέσεων στό Περιοδικό «ΕΚΚΛΗΣΙΑ» καί στό Διαδίκτυο καί πέβαλε ατηση γιά τήν πρόσληψή του… πειδή δέν γνώριζε Σεβασμιώτατος τόν ν λόγ Κληρικό πρίν ποιαδήποτε πόφαση τόν στειλε νά τελέσει τήν Θεία Λειτουργία μία Κυριακή στήν Κωμιακή καί αθημερόν καθώς καί τήν πομένη δέχθηκε πολλά τηλεφωνήματα πό Κωμιακίτες πού ζητοσαν νά τοποθετηθε “ατός  παπάς πού ρθε σήμερα στήν Κωμιακή γιατί λειτούργησε πολύ ραα καί ταν γκάρδιος μέ λους”. Παρά τατα ν καί εχε προκηρυχθε θέση διορίσθηκε «προσωρινός φημέριος» καί φο εχε διαβιβασθε τομικός του φάκελλος πό τήν Μητρόπολη Καρπενησίου πού δέν περιλάμβανε κανένα πιλήψιμο στοιχεο γιά κάποιο παράπτωμα.  πό τόν Φεβρουάριο λοιπόν το 2010 πρχε μεγάλη κανοποίηση πό τούς κκλησιαζομένους ... Στήν πορεία μως ρχισαν νά δημιουργονται προβλήματα λόγ κυρίως το ρμητικο το χαρακτήρα του καθώς καί τς περδραστηριότητάς του, μέ βιασύνη καί χωρίς νά νημερώνει συνήθως πάνω σέ ργα το Ναο πως βάψιμο τοίχων, διόρθωση καί συντήρηση ερν Σκευν, νακαίνισηξωκκλησίων κ.λ.π. μέσως Σεβασμιώτατος τόν κάλεσε νά δώσει ξηγήσεις καί μετά πό δημοσίευμα φημερίδος γιά τά θέματα ατά Σεβασμιώτατος το ζήτησε καί γραπτς νά πολογηθε. Στήν συνέχεια μεσολάβησε να λιγόμηνο διάστημα χωρίς διαίτερα προβλήματα. Πρός τό τέλος μως το 2010 καί ρχές το 2011 τά προβλήματα ξύνθηκαν ξ φορμς τς ντιπαραθέσεώς του γιά τό διοκτησιακό καθεστώς το Πνευματικο Κέντρου τς νορίας. Μέ φορμή δέ τήν νάγνωση διαφορετικο Εαγγελικο ναγνώσματος πό τό προβλεπόμενο τήν Κυριακή 25/01/2011 (γεγονός πού καταγγέλθηκε στήν Μητρόπολη)  Σεβασμιώτατος το ζήτησε γραπτές ξηγήσεις καί στίς 03/02/2011 πραγματοποιήθηκε συνάντηση 6-7κατοίκων τς Κωμιακς μεταξύ τν ποίων  περχόμενος  καί  νεοεκλεγείς τότε Πρόεδρος τς Τοπικς Κοινότητας Κορωνίδας. Σεβασμιώτατος κουσε μέ προσοχή τίς διαμαρτυρίες καί καταγγελίες τς πιτροπς γιά τήν αταρχική, αθαίρετη καί νάρμοστη συμπεριφορά του καί τό ατημα της γιά μετάθεσή του καί δήλωσε τι θά πιληφθε το θέματος. Στίς καταγγελίες δέν πρχαν στοιχεα πό τίς βαρύτατες κατηγορίες πού τώρα το παγγέλθηκαν, παρά μόνο μμεσες πόνοιες γιά τό θος καί τήν ψυχική σορροπία του λόγ τς θυμώδους καί ριστικς  (διαίτερα κατά τό τελευταο διάστημα) συμπεριφορς του. Παρά τατα  (πειδή εχε ναρτηθε ν τ μεταξύ καί να κείμενο σέ στοσελίδα ναντίον του)  Σεβασμιώτατος το δωσε μεσα τήν ντολή χι μόνο νά μη ξαναλειτουργήσει στήν Κωμιακή λλά καί νά ναζητήσει λλη Μητρόπολη ντός 15 μερν στε νά μετατεθε διότι εχε πλέον πάρξει δυσαρμονία, ξύτητα καί νταση μέ μεγάλο μέρος το ποιμνίου του. Καί ναφέρουμε μεγάλο μέρος διότι πρέπει νά σημειωθε τι καθ΄ λο τό διάστημα ατό καί διαίτερα μετά τήν ντολή πομακρύνσεώς του,  ερά Μητρόπολη κατακλυζόταν πό τηλεφωνήματα, νδρν καί γυναικν, (χι νωνύμων καί γνώστων) πού διαμαρτύρονταν γιά τήν νδεχόμενη πομάκρυνση το ερέα τους  ποστηρίζοντας  τι Σεβασμιώτατος δέν θά πρεπε νά πηρεασθε πό τούς κατηγόρους του καί να ποχωρήσει.  μεσα λοιπόν (ντός το δίου μηνός Φεβρουαρίου) βρέθηκε λύση τς μεταθέσεώς του στήν Μητρόπολη λίου στήν ποία καί κοινοποιήθηκε πλήρης τομικός του φάκελλος καί τσι πολύθηκε ριστικά πό 01-03-2011. Καμμία λοιπόν διαφορία, κάλυψη, δράνεια  στω καθυστέρηση δέν πρξε. ντίθετα  ντίδραση τς Μητροπόλεως ταν μεση καί ποφασιστική, δεδομένου μάλιστα τι μετάθεση Κληρικο παιτε κατά τόν Νόμο συγκεκριμένη διαδικασία. ν μάλιστα πρχαν πώνυμες καί νυπόγραφες καταγγελίες γιά πράξεις ποινικά στω κκλησιαστικά κολάσιμες θά γινόταν μεση παραπομπή του σέ τακτικές νακρίσεις καί πισκοπικό Δικαστήριο. Τό σφάλμα πρξε στήν πρόσληψή του χι διότι εχαμε κατηγορίες ναντίον του καί τίς καλύψαμε λλά διότι δέν τόν γνωρίζαμε. . Δέν διεκδικομε τό λάθητο τν νεργειν μας γι΄ατό καί (ν καί δέν τυγχάνει Κληρικός τς Μητροπόλεως μας) ζητμε συγγνώμη γιά τό συγκεκριμένο λάθος καί τό σκάνδαλο πού δημιουργήθηκε ξ ατίας του. ταν μως ποτέλεσμα πρτον τς δικαιολογημένης μέν λλά φορτικς πιέσεως γιά τοποθέτηση μονίμου φημερίου στήν Κωμιακή, δεύτερον τς ξαγγελίας πό τό 2010 (καί λόγ τς οκονομικς κρίσης) περιορισμο μέχρι καί παύσεως τς δυνατότητας διορισμο νέων Κληρικν  καί τρίτον  τς γωνίας τς ερς Μητροπόλεως νά καλύψει λειτουργικά πλήρως τό στορικό χωριό τς Κωμιακς πού δεσπόζει στήν ρεινή Νάξο καί χει ναδείξει μεγάλες προσωπικότητες.»


Δεν υπάρχουν σχόλια: