Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010

Κυκλοφοριακό

Του Θαν.Καραβία

Ένα θέμα που χρόνια συζητιέται αλλά ποτέ δεν λύνεται. Δεν λύνεται ή καλύτερα δεν βελτιώνεται, γιατί μόνο για βελτίωση θα μπορούσαμε να συζητάμε. Τα έχουμε πει και τα έχουμε γράψει κατ επανάληψη. Τρεις μελέτες κυκλοφοριακού, η τελευταία από έναν σπουδαίο συγκοινωνιολόγο, όπως μας είπαν στο Δήμο! Όλες πληρωμένες από το Ναξιακό λαό, αλλά το αποτέλεσμα μηδέν. Ειδικά η τελευταία που πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο αποτελεί μνημείο ασυναρτησίας και ασχετοσύνης και αν κάποτε εφαρμοσθεί θα φανεί το μέγεθος της αστοχίας. Και πράγματι διερωτώμαι γιατί δεν εφαρμόζεται η μελέτη αυτή, αφού οι λόγοι μη εφαρμογής της δηλαδή ότι η οδός Παπαβασιλείου δεν είναι Δημοτική Οδός, καθώς και κάποιοι άλλοι δρόμοι δεν υπάρχουν, σύμφωνα με την τελευταία απόφαση της Νομαρχίας Κυκλάδων. Άρα η όποια δικαιολογία μέχρι τώρα δεν ισχύει. Ο Δήμος λοιπόν καλείται να εφαρμόσει την «μελέτη κυκλοφοριακού», έτσι όπως έχει περάσει από το Δημοτικό Συμβούλιο και έχει πληρωθεί από τα χρήματα των Δημοτών.

Είναι απαράδεκτο το χάλι που υπάρχει στην πόλη μας, με πινακίδες που κανείς δεν σέβεται, με σήμανση που προκαλεί γέλια, με στοπ που δεν φαίνονται και κόμβους που δεν εποπτεύονται από τη Δημοτική Αστυνομία. Εκτός όμως από τον περίγελο, κινδυνεύουν ζωές και πολλά ατυχήματα οφείλονται στο αλαλούμ που υπάρχει κυρίως για τους ξένους. Την αρμοδιότητα και την ευθύνη την έχει ο Δήμος Νάξου. Καλά δεν μπορεί να αστυνομεύσει τα συγκεκριμένα στοιχεία (κόμβος Νοσοκομείου, στενωπό φαρμακείου Δελλαρόκα, κόμβος θερινού σινεμά), δεν μπορεί να βάψει τις διαβάσεις πεζών, αλλά τουλάχιστον δεν μπορεί να βγάλει κάποιες πινακίδες που είναι τραγελαφικές; Αδιαφορία ή άγνοια;

Όμως η φιλοσοφία του κυκλοφοριακού δεν έχει να κάνει μόνο με τις πινακίδες, την αστυνόμευση και την εφαρμογή του Κ.Ο.Κ.. Είναι η διαμόρφωση κοινωνικής αντίληψης και η πειθαρχία των πολιτών αφενός που πρέπει να καλλιεργηθεί και η προστασία των πεζών, ντόπιων και ξένων αφετέρου. Είναι δηλαδή, κατά την άποψή μου, αναπόσπαστο κομμάτι του κυκλοφοριακού τα πεζοδρόμια, που όλοι προεκλογικά υπόσχονται και μετεκλογικά ξεχνούν. Ένα άλλο θέμα που δεν έχει γίνει κατανοητό είναι η στάθμευση περιορισμένου χρόνου με δίσκο-ωράριο. Ένα πολύ απλό και ανέξοδο σύστημα που στο εξωτερικό είναι ευρύτατα εφαρμοσμένο. Δεν έχει καμία σχέση με τα παρκόμετρα. Τέλος δεν αντιλαμβάνομαι γιατί δεν τοποθετούνται φωτεινοί σηματοδότες (φανάρια), σε καίρια σημεία, όπως ο κόμβος του νοσοκομείου, η στενωπός στο φαρμακείο Δελλαρόκα, ο κάμβος του Άλσους της Ελλης, ο κόμβος στο θερινό σινεμά, η διασταύρωση Λουκάκη κ.α. Η δικαιολογία ότι απαγορεύονται στα νησιά οι φωτεινοί σηματοδότες είναι παραμύθι. Εξ άλλου ένα φανάρι τι θα χάλαγε από το νησιώτικο χρώμα; Έχουν προ πολλού φροντίσει να καταστρέωουν το νησιώτικο χρώμα η ΔΕΗ, η άναρχη δόμηση, οι υπαίθριες πινακίδες, τα τεραόρωφα στην παραλία, τα πλαστικά κουφώματα, οι έξαλλοι φωτισμοί. Θα μας απαντήσει επιτέλους κάποιος σε αυτά τα ερωτήματα.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ποιον περιμένετε να σας απαντήσει; Τόσα χρόνια οι δικοί σας άνθρωποι δεν κυβερνούν το δήμο; Εσείς όλοι που θητεύσατε στο δήμο τι κάνατε;
Τώρα σας βρώμησε το παρελθόν; Και ποιό παρελθόν, μόνο το πρόσφατό;

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
to_vima_naxos είπε...

Η δημοσίευση μιας γνώμης συμβάλει εποικοδομιτικά στην επίλυση των προβλημάτων του τόπου.'Εχουν γίνει προσπάθειες, έχουν γίνει και λάθη.Δεν λύνεται το πρόβλημα με την απονομή ευθυνών, άλλωστε ο Ν. Μαράκης ήταν 10 χρόνια υπεύθυνος κυκλοφοριακού και 4 χρόνια Δήμαρχος, δεν μπορεί να μην φέρει τη μεγαλύτερη ευθύνη.Υπάρχει μια μελέτη και δεν υπάρχει ενδιαφέρον για την βελτίωση και εφαρμογή της. Αυτό είναι ένα πρόβλημα.