Σχεδόν δύο χρόνια πέρασαν από την προσπάθεια της Δημοτικής αρχής να ρυθμίσει την κυκλοφορία στους δρόμους της πόλης, όμως ο χρόνος αυτός δεν «γιάτρεψε» το κυκλοφοριακό κομφούζιο που παρατηρείται στην οδό Παπαβασιλείου και στους γύρω δρόμους. Φιλότιμες οι προσπάθειες της Δημοτικής Αστυνομίας και του Λιμεναρχείου, όμως δεν είναι αρκετές για να βάλουν τάξη.
Η προσπάθεια να εφαρμοστεί η μελέτη κυκλοφορίας που συνέταξαν συγκοινωνιολόγοι, «σκόνταψε» στις ενστάσεις των κατοίκων «θιγμένων» περιοχών, προπάντων όμως στην αντίρρηση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας κ. Κόκκινου.
Τότε ο Δήμαρχος Νάξου κ. Νίκος Μαράκης δήλωνε ότι «αποκλειστικός υπεύθυνος για τη διαιώνιση της κυκλοφοριακής αναρχίας και την επιδείνωση της λειτουργίας της πόλης μας είναι ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Νότίου Αιγαίου κ. Χαράλαμπος Κόκκινος, ο οποίος με τρόπο διαδικαστικά και πολιτικά απαράδεκτο ακύρωσε εκπρόθεσμα την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που αφορούσε την έγκριση και εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης». Χαρακτήρισε μάλιστα πρόσχημα το λόγο ακύρωσης της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Και ενώ το 2008 ο Δήμαρχος δήλωνε τα παραπάνω, πέρσι ο κ. Νίκος Μαράκης αναλάμβανε το πολιτικό κόστος για το Κυκλοφοριακό, το οποίο θα επανέφερε άμεσα.
Η Απάντηση της Νομαρχίας
Σήμερα, δύο χρόνια μετά την απόφαση του κ. Κόκκινου να «μπλοκάρει» την εφαρμογή της Κυκλοφοριακής Μελέτης, επικρατεί αδικαιολόγητη στασιμότητα… Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είναι πλέον ο κ. Βασίλης Μπρακουμάτσος και η Νομαρχία έχει δώσει ήδη τη συγκατάθεσή της, γνωμοδοτώντας θετικά για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στον αστικό ιστό της πόλης, όπως προβλέπονται στη μελέτη. Το σημαντικότερο δε είναι ότι με έγγραφό του ο Νομάρχης Κυκλάδων κ. Μπάιλας από τον Ιανουάριο του 2009, τονίζει ότι η Νομαρχία «αποποιείται» της αρμοδιότητας του τμήματος της οδού Παπαβασιλείου που στάθηκε η αφορμή να πεταχτεί η μελέτη στον κάλαθο των αχρήστων.
«Το κομμάτι της οδού Παπαβασιλείου, από Πρωτοπαπαδάκη μέχρι την Παραλιακή οδό, είναι ένα μικρό τμήμα οδού μέσα στην καρδιά του πολεοδομικού ιστού της πόλης, κατά συνέπεια στην πραγματικότητα πρόκειται για αμιγές κομμάτι της αστικής οδού και όχι Επαρχιακής οδού» αναφέρει ο κ. Μπάιλας στο εν λόγω έγγραφο και καταλήγει «η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κυκλάδων ουδέποτε ασχολήθηκε, ούτε ασχολείται με έργα συντηρήσεων-αποκαταστάσεων, επεκτάσεων δικτύων ύδρευσης αποχέτευσης, έργα πεζοδρομίων ή αποκαταστάσεων οδοστρωμάτων οδών εντός του αστικού ιστού της πόλης και ως εκ τούτου δεν έχουμε καμιά αρμοδιότητα και υποχρέωση για τις αναφερόμενες παρεμβάσεις, σαφώς δε πιστεύουμε έχει αρμοδιότητα και υποχρέωση ο Δήμος Νάξου, χωρίς άλλη εμπλοκή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης».
Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, το κυκλοφοριακό πλέον βρίσκεται στην αρμοδιότητα του Δήμου Νάξου, ο οποίος είναι και ο μόνος αρμόδιος για τη λήψη οποιαδήποτε απόφασης και εφαρμογής μέτρων. Το πολιτικό κόστος βέβαια και ειδικά σε έτος προεκλογικό αποτελεί ενδεχομένως ανασταλτικό παράγοντα για τον εκάστοτε Δήμαρχο να λάβει πρωτοβουλίες. Κάτι που δεν είδαμε να συνέβη στη Σύρο, όπου ο Δήμαρχος Ερμούπολης κ. Γιάννης Δεκαβάλλας εδώ και αρκετές ημέρες δίνει καταβάλλει προσπάθειες εφαρμογής των κυκλοφοριακών μέτρων, επωμιζόμενος οποιοδήποτε πολιτικό κόστος.
Προσπάθειες για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας και ελέγχου της στάθμευσης έγιναν στην περιοχή αρμοδιότητας της Λιμενικής Αρχής Νάξου. Έτσι από 1η Μαΐου το Λιμεναρχείο απαγόρευσε τη στάθμευση στο δρόμο της παραλίας, προκειμένου να διευκολύνει την κίνηση των οχημάτων. Μέχρι βέβαια να «συνετιστούν» οι οδηγοί κόπηκαν δεκάδες κλήσεις. Είναι αξιοσημείωτο ότι το Μάιο, πρώτος μήνας εφαρμογής των μέτρων, το Λιμεναρχείο έδωσε 470 κλήσεις για παράνομη στάθμευση. Τον Ιούνιο, οι οδηγοί εμφανίζονται πιο ενημερωμένοι και πειθαρχημένοι. Οι κλήσεις μειώθηκαν περίπου στο μισό, καθώς από 1η Ιουνίου μέχρι τις 28 Ιουνίου είχαν κοπεί 286 κλήσεις.
Η προσπάθεια να εφαρμοστεί η μελέτη κυκλοφορίας που συνέταξαν συγκοινωνιολόγοι, «σκόνταψε» στις ενστάσεις των κατοίκων «θιγμένων» περιοχών, προπάντων όμως στην αντίρρηση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας κ. Κόκκινου.
Τότε ο Δήμαρχος Νάξου κ. Νίκος Μαράκης δήλωνε ότι «αποκλειστικός υπεύθυνος για τη διαιώνιση της κυκλοφοριακής αναρχίας και την επιδείνωση της λειτουργίας της πόλης μας είναι ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Νότίου Αιγαίου κ. Χαράλαμπος Κόκκινος, ο οποίος με τρόπο διαδικαστικά και πολιτικά απαράδεκτο ακύρωσε εκπρόθεσμα την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που αφορούσε την έγκριση και εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης». Χαρακτήρισε μάλιστα πρόσχημα το λόγο ακύρωσης της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Και ενώ το 2008 ο Δήμαρχος δήλωνε τα παραπάνω, πέρσι ο κ. Νίκος Μαράκης αναλάμβανε το πολιτικό κόστος για το Κυκλοφοριακό, το οποίο θα επανέφερε άμεσα.
Η Απάντηση της Νομαρχίας
Σήμερα, δύο χρόνια μετά την απόφαση του κ. Κόκκινου να «μπλοκάρει» την εφαρμογή της Κυκλοφοριακής Μελέτης, επικρατεί αδικαιολόγητη στασιμότητα… Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είναι πλέον ο κ. Βασίλης Μπρακουμάτσος και η Νομαρχία έχει δώσει ήδη τη συγκατάθεσή της, γνωμοδοτώντας θετικά για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στον αστικό ιστό της πόλης, όπως προβλέπονται στη μελέτη. Το σημαντικότερο δε είναι ότι με έγγραφό του ο Νομάρχης Κυκλάδων κ. Μπάιλας από τον Ιανουάριο του 2009, τονίζει ότι η Νομαρχία «αποποιείται» της αρμοδιότητας του τμήματος της οδού Παπαβασιλείου που στάθηκε η αφορμή να πεταχτεί η μελέτη στον κάλαθο των αχρήστων.
«Το κομμάτι της οδού Παπαβασιλείου, από Πρωτοπαπαδάκη μέχρι την Παραλιακή οδό, είναι ένα μικρό τμήμα οδού μέσα στην καρδιά του πολεοδομικού ιστού της πόλης, κατά συνέπεια στην πραγματικότητα πρόκειται για αμιγές κομμάτι της αστικής οδού και όχι Επαρχιακής οδού» αναφέρει ο κ. Μπάιλας στο εν λόγω έγγραφο και καταλήγει «η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κυκλάδων ουδέποτε ασχολήθηκε, ούτε ασχολείται με έργα συντηρήσεων-αποκαταστάσεων, επεκτάσεων δικτύων ύδρευσης αποχέτευσης, έργα πεζοδρομίων ή αποκαταστάσεων οδοστρωμάτων οδών εντός του αστικού ιστού της πόλης και ως εκ τούτου δεν έχουμε καμιά αρμοδιότητα και υποχρέωση για τις αναφερόμενες παρεμβάσεις, σαφώς δε πιστεύουμε έχει αρμοδιότητα και υποχρέωση ο Δήμος Νάξου, χωρίς άλλη εμπλοκή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης».
Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, το κυκλοφοριακό πλέον βρίσκεται στην αρμοδιότητα του Δήμου Νάξου, ο οποίος είναι και ο μόνος αρμόδιος για τη λήψη οποιαδήποτε απόφασης και εφαρμογής μέτρων. Το πολιτικό κόστος βέβαια και ειδικά σε έτος προεκλογικό αποτελεί ενδεχομένως ανασταλτικό παράγοντα για τον εκάστοτε Δήμαρχο να λάβει πρωτοβουλίες. Κάτι που δεν είδαμε να συνέβη στη Σύρο, όπου ο Δήμαρχος Ερμούπολης κ. Γιάννης Δεκαβάλλας εδώ και αρκετές ημέρες δίνει καταβάλλει προσπάθειες εφαρμογής των κυκλοφοριακών μέτρων, επωμιζόμενος οποιοδήποτε πολιτικό κόστος.
Προσπάθειες για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας και ελέγχου της στάθμευσης έγιναν στην περιοχή αρμοδιότητας της Λιμενικής Αρχής Νάξου. Έτσι από 1η Μαΐου το Λιμεναρχείο απαγόρευσε τη στάθμευση στο δρόμο της παραλίας, προκειμένου να διευκολύνει την κίνηση των οχημάτων. Μέχρι βέβαια να «συνετιστούν» οι οδηγοί κόπηκαν δεκάδες κλήσεις. Είναι αξιοσημείωτο ότι το Μάιο, πρώτος μήνας εφαρμογής των μέτρων, το Λιμεναρχείο έδωσε 470 κλήσεις για παράνομη στάθμευση. Τον Ιούνιο, οι οδηγοί εμφανίζονται πιο ενημερωμένοι και πειθαρχημένοι. Οι κλήσεις μειώθηκαν περίπου στο μισό, καθώς από 1η Ιουνίου μέχρι τις 28 Ιουνίου είχαν κοπεί 286 κλήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου