Την ιδια τύχη και το ιδιο ενδιαφέρον, απο μεριάς Περιφέρειας, με το λιμάνι της Νάξου φαίνεται να έχει και το λιμάνι της Πολλωνίας Μήλου |
Η σπουδή της ΠΝΑ να απεντάξει το έργο, πριν ακόμα από την εκδίκαση και την απόφαση του ΣτΕ, προκαλεί μεγάλα ερωτηματικά ως προς τη σκοπιμότητά της. Είναι ίσως η πρώτη φορά που ένα έργο απεντάσσεται εκ προϊμίου, χωρίς μάλιστα να ανακοινώνεται η επίσημη επιχειρηματολογία για μια τέτοια απόφαση.
Η ενδεχόμενη επίκληση της Περιφερειακής Αρχής στο σεβασμό της θέλησης της μεγάλης πλειοψηφίας των κατοίκων των Πολλωνίων, πολλοί από τους οποίους υπογράφουν την προσφυγή στο ΣτΕ, δεν είναι σε καμιά περίπτωση πειστική, αφού σημαντική μερίδα των κατοίκων δεν διαφωνεί με το έργο αυτό καθεαυτό, αλλά με την τροποποίηση της αρχικής μελέτης, η οποία προέβλεπε την κατασκευή μικρότερου προβλήτα και αποκλειστικά για την πρόσδεση ταχύπλοων, καθώς και την διασύνδεση της Μήλου με την Κίμωλο. Εξάλλου καμιά περιφερειακή αρχή δεν έχει προστρέξει προκαταβολικά να απεντάξει ένα έργο, πριν την τελεσίδικη απόφαση του δικαστηρίου. Προκαλεί δε περισσότερο το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, που κάθε εξουσία επιδιώκει να γίνεται αρεστή στο εκλογικό σώμα, χαϊδεύοντας στη συγκεκριμένη περίπτωση τα αυτιά κάποιων δεκάδων ψηφοφόρων.
Εν πάση περιπτώσει, είναι γεγονός ότι με την απένταξη του συγκεκριμένου έργου, χάνεται για τη Μήλο ένα έργο ζωτικής σημασίας, που θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Χάνεται η δυνατότητα ταχύτερης και ευκολότερης πρόσβασης, η γρηγορότερη διασύνδεση με τα γύρω νησιά και ειδικότερα με τη Σίφνο, τη Φολέγανδρο και τη Σαντορίνη, καθώς βεβαίως και η άνετη λειτουργία του πορθμείου με τη γειτονική Κίμωλο. Επιπλέον χάνονται για άλλη μια φορά σημαντικά κονδύλια, που έχουν χρηματοδοτήσει τις αναγκαίες μελέτες του έργου.
Οι ευθύνες της Περιφερειακής Αρχής είναι προφανέστατα πολύ μεγάλες, ενώ το ίδιο ισχύει και για τη δημοτική αρχή και το δήμαρχο προσωπικά, που συντάχθηκε «και με τον χωροφύλαξ και με τον αστυφύλαξ», όταν ήταν επιπλέον γνώστης του θέματος από την εποχή της θητείας του στο νομαρχιακό συμβούλιο. Επίσης είναι απορίας άξιο, γιατί πολλοί κατά το παρελθόν λαλίστατοι υπέρ ενός μεγάλου αεροδρομίου στη Μήλο, στη συγκεκριμένη περίπτωση εποίησαν τη νήσσα.
Η εξέλιξη του λιμενικού έργου των Πολλωνίων σηματοδοτεί για ακόμα μια φορά την προχειρότητα όλων των συναρμόδιων αρχών, την έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου με την τοπική κοινωνία και τελικά την αδιαφάνεια με την οποία επιχειρήθηκαν να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα συμφέροντα, ειδικά στη φάση τροποποίησης της αρχικής μελέτης, όπως τελικά και στην εσπευσμένη απόφαση απένταξης του έργου.
23/4/2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου