Με δόση υπερβολής ο Συλλόγος Γονέων και Κηδεμόνων Νάξου και η πρόεδρος του κα Ευδοκία Ψαρρά παρουσιάζουν τα κτιριακά προβλήματα του Γενικού Λυκείου Νάξου καθώς και τα προβλήματα εξοπλισμού του σχολείου και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου προς τη Δημοτική Αρχή με τη φράση: "Η αδιαφορία και η αναβλητικότητα απέναντι στα οξυμένα προβλήματα του ΓΕΛ Νάξου, σας καθιστά υπεύθυνους για ό,τι κι αν συμβεί".
Είναι βέβαια γνωστό ότι το παρακείμενο κτίριο του ΚΕΓΕ Νάξου είναι ερειπωμένο και στατικά
επικίνδυνο -παρά το γεγονός αυτό όμως συνεχίζει να στεγάζει το ΚΔΑΠ -. Ωστόσο το κτίριο του ΓΕΛ Νάξου από το 2003 που παραδόθηκε προς χρήση μέχρι σήμερα δεν έχει δεχτεί σοβαρές επιδιορθωτικές παρεμβάσεις, πλην ίσως κάποιων χρωματισμών και άλλων μικροεργασιών συντήρησης. Μπορεί η τραγική... εικόνα που περιγράφει το έγγραφο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων να είναι λίγο υπερβολική, η πραγματικότητα όμως είναι ότι πρέπει να γίνουν άμεσα παρεμβάσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η όσο το δυνατόν περισσότερο, ασφαλής παραμονή των μαθητών στο σχολείο αλλά και η εξασφάλιση "ενός ευχάριστου για τα παιδιά σχολικού
περιβάλλοντος" που θα καθιστά το σχολείο περισσότερο ελκυστικό για τους μαθητές του.
περιβάλλοντος" που θα καθιστά το σχολείο περισσότερο ελκυστικό για τους μαθητές του.
Ας δούμε όμως την επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του ΓΕΛ Νάξου:
ΠΡΟΣ:
ΚΟΙΝ:
|
Κύριοι, έχουν περάσει περισσότερες από 20 μέρες από το χρονικό όριο που εσείς ορίσατε και μας υποσχεθήκατε ότι θα επισκεφτείτε το ΓΕ.Λ. Νάξου για να εκτιμήσετε τα κτιριακά προβλήματα που αναλυτικά σας παρουσιάσαμε στην συνάντησή μας στις 26 Σεπτεμβρίου και η οποία πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία μας. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, δεν έχετε προβεί σε καμία ενέργεια, με αποτέλεσμα, όχι μόνο να παραμένουν άλυτα, σοβαρά, χρονίζοντα προβλήματα, αλλά να μην μπορούν να αντιμετωπιστούν ούτε αυτά που χρήζουν επείγουσας αντιμετώπισης.
Η αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών δεν αφορά απλά και μόνο την σωστή και εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου, την ασφάλεια του ίδιου του διδακτηρίου και τη δημιουργία ενός ευχάριστου για τα παιδιά σχολικού περιβάλλοντος, που για εμάς είναι απολύτως αναγκαία. Αφορά, πρώτα και κύρια, τους κινδύνους ασφάλειας και υγείας των παιδιών μας κατά το χρόνο παραμονής τους στο σχολείο, καθώς και όσων μαθητών αθλούνται στο προαύλιο χώρο του σχολείου στις ελεύθερες ώρες τους, λόγω έλλειψης ανάλογων δημόσιων ή δημοτικών χώρων.
Η αντιμετώπισή τους, εκτός ελαχίστων, δεν μπορεί να γίνει ούτε από τη σχολική κοινότητα ούτε από τη σχολική επιτροπή, όπως σας εξηγήσαμε. Χρειάζεται η γνώμη και μια έκθεση της τεχνικής υπηρεσίας για τους τρόπους αντιμετώπισής τους.
Τα πιο σοβαρά από τα προβλήματα που χρειάζονται άμεση αντιμετώπιση είναι:
Α. ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ
- Τα παράθυρα: Τα περισσότερα είναι καρφωμένα και βιδωμένα, δεν ανοίγουν είτε για λόγους ασφάλειας του κτηρίου, είτε γιατί κρέμονται, είτε γιατί θέλουν σοβαρή επισκευή. Από τα παράθυρα μπαίνουν νερά στις αίθουσες που κυριολεκτικά πλημμυρίζουν, ενώ στο εργαστήριο πληροφορικής υπάρχει σοβαρός κίνδυνος, επειδή τα νερά τρέχουν πάνω στις πρίζες. Δημιουργούνται προβλήματα στον αερισμό όλου του εσωτερικού χώρου του σχολείου και ιδιαίτερα σε δύο αίθουσες του ορόφου, όπου η ατμόσφαιρα στην αίθουσα διδασκαλίας είναι αποπνικτική. Η μπογιά τους έχει φύγει και φαίνονται τα ξύλα.
- Οι εσωτερικές πόρτες χρειάζονται βάψιμο και γενική επισκευή και κάποιες από αυτές, ίσως και αντικατάσταση. Πρόβλημα υπάρχει επίσης και με τις πόρτες του ορόφου, που οδηγούν στα μπαλκόνια και στην έξοδο. Από εκεί μπαίνουν νερά, είναι μονίμως κλειδωμένες με λουκέτα για να μην ανοίγουν, δεν έχουν ανάκλιση τουλάχιστον για αερισμό του ορόφου. Το θέμα της εξόδου του ορόφου έχει να κάνει και με την εκκένωση του κτηρίου σε περίπτωση κινδύνου.
- Οι αίθουσες του σχολείου: έχουν να βαφτούν από την κατασκευή τους. Είναι απαράδεκτη η κατάστασή τους. Οι τοίχοι βρώμικοι. Πρέπει να βαφτούν άμεσα και να δρομολογηθεί το γενικό βάψιμο του σχολείο,υ εσωτερικά και εξωτερικά, να μη βρει και η επόμενη σχολική χρονιά το σχολείο σ΄ αυτή την κατάσταση.
- Υγρασία, σκασίματα, ενώματα στη βάση του διδακτηρίου: Σε κάποιες αίθουσες, καθώς και στη σκάλα βόρεια, υπάρχει υγρασία. Σε μία μάλιστα αίθουσα χρειάζεται και ανακατασκευή η γυψοσανίδα που σκεπάζει τα καλώδια της αίθουσας. Εξωτερικά, το κτήριο έχει παντού σκασίματα. Η μόνωση του κτηρίου δεν έχει ελεγχθεί ποτέ από ειδικό. Γύρω - γύρω η «τοιχοποιία»(!;) του διδακτηρίου δεν ενώνεται με το δάπεδο του προαύλιου χώρου.
- Πυρασφάλεια – Συναγερμός: οι εγκαταστάσεις τους δεν λειτουργούν. Χρειάζονται επανέλεγχο του δικτύου και διόρθωση.
- Τα ηλεκτρολογικά θέλουν έλεγχο - επισκευή και οι ρευματοδότες τοποθέτηση σε πιο ασφαλή για τους μαθητές σημεία. Σήμερα στις περισσότερες αίθουσες είναι ακριβώς στα πόδια των παιδιών. Υπάρχουν καλώδια που εξέχουν στους διαδρόμους και είναι καλυμμένα μόνο με μονωτική ταινία.
- Η μόνωση στην ταράτσα του σχολείου χρειάζεται έλεγχο από ειδικό.
- Τα μαρμάρινα σκαλιά στην κεντρική είσοδο του κτηρίου είναι σπασμένα σε κάποια σημεία και ολισθηρά, με άμεσο κίνδυνο για τα παιδιά. Ολισθηρά είναι επίσης τα μαρμάρινα σκαλιά που οδηγούν εξωτερικά στον 1Ο όροφο.
- Οι μπασκέτες είναι σε κακή κατάσταση. Χρειάζονται έλεγχο για ασφάλεια, επισκευή και βάψιμο.
- Στον προαύλιο χώρο υπάρχουν τμήματα από κατεστραμμένες κολώνες φωτισμού που θέλουν αφαίρεση ή επισκευή τους για φωτισμό του σχολείου. Σε κάποιο σημείο, μάλιστα, είναι και επικίνδυνο να μην τραυματιστεί πολύ σοβαρά μαθητής.
- Στον προαύλιο χώρο του σχολείου θέτει σε κίνδυνο τους μαθητές και το κτήριο του ΚΕΓΕ που βγαίνει στην αυλή του σχολείου, γιατί πέφτουν οι σοβάδες του, τα δε κεραμίδια, με την κατάσταση της στέγης του εν λόγω κτηρίου, μπορεί να πέσουν στην αυλή.
- Τα κάγκελα του κτηρίου περιμετρικά, αλλά και των υπόγειων αιθουσών που έχουν τοποθετηθεί για ασφάλεια, είναι σε κακή κατάσταση. Αν δεν συντηρηθούν άμεσα, θα βγουν άχρηστα.
- Ο προαύλιος χώρος δεν έχει χώρο σκίασης πουθενά, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να σταθούν τα παιδιά έξω.
- Χρειάζεται επίσης φωτισμός στο βόρειο μέρος του προαυλίου, για καλύτερο έλεγχο των επίδοξων εισβολέων στο σχολείο, όπως πολλές φορές έχει γίνει και έχει καταγγελθεί.
- Αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Χρειάζεται γενική ανακαίνιση τόσο κτηριακά, όσο και σε υποδομή και εξοπλισμό. Η κατάστασή της δεν τιμά κανένα και την καθιστά ουσιαστικά εντελώς άχρηστη.
Παράλληλα με τα παραπάνω προβλήματα και σε συνέχεια και στήριξη των έγγραφων ενεργειών που έχει προβεί πολλάκις η Διεύθυνση του σχολείου, τόσο για τις κτηριακές ανάγκες του σχολικού χώρου όσο και για τον εξοπλισμό του, ενδεικτικά θα αναφερθούμε και εμείς στον παρακάτω άμεσα αναγκαίο εξοπλισμό του σχολείου.
Β. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
- Το εργαστήριο πληροφορικής έχει άμεση ανάγκη για τη διεξαγωγή του μαθήματος πληροφορικής από:
- 10 οθόνες επίπεδες 19’’ ή 20’’
- 10 dvd drive
- 10 σκληρούς δίσκους
- 1 υπολογιστή για server (κεντρική μονάδα και οθόνη)
- Άλλα ΕΜΔ που χρειάζεται το σχολείο είναι 2 laptop, 2 desktop και 2 βιντεοπροβολείς. Παρά τα σχετικά έγγραφα προς τον ΟΣΚ, δεν έχουν αποσταλεί στο σχολείο τα παραπάνω ΕΜΔ.
Για το ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΕΛ Νάξου: Κτίριο «φάντασμα», επικίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών¨¨
στο ίδιο μήκος κύματος και η παρακάτω κεντρική φωτογραφία του δημοσιεύματος με την αντίστοιχη λεζάντα
Καμία συντήρηση ή επιμέλεια στη 10ετή "ζωή" του σχολικού κτηρίου έγινε και οι κίνδυνοι εγκυμονούν!(σχόλιο δικό μας: η φωτογραφία αφορά το κτίριο του ΚΕΓΕ)Οι φωτογραφίες απο το ΓΕΛ Νάξου
ΣΧΕΤΙΚΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΣΤΗ Δ/ΝΣΗ:
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου