«Είναι προφανές για μας ότι η μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων αποτελεί αυτονόητο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό. Κατά συνέπεια, η επιλογή μας είναι τα μέσα αυτά, η χάραξη των δρομολογίων αλλά και η υλοποίησή τους να βρίσκονται υπό δημόσιο-κοινωνικό έλεγχο, έτσι ώστε ο στόχος να είναι η εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου και όχι η μεγιστοποίηση του κέρδους κάποιων ιδιωτικών εταιρειών.
Πρέπει να γνωρίζετε ότι εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ, ενώ καταψηφίσαμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, υπερψηφίσαμε τις διατάξεις για τα υδατοδρόμια και τα υδροπλάνα, αποδεχόμενοι ότι αυτά αποτελούν μέσα μετακίνησης των νησιωτών αλλά και των τουριστών, που ιδιαίτερα σε μια προβληματική κατάστασης, όπως η σημερινή, μπορεί να δώσει κάποια διέξοδο στην πολιτική μεταφορών.
Πολιτική μεταφορών που για τη νησιωτική χώρα πρέπει να είναι συνδυασμένη μεταξύ των ακτοπλοϊκών, των αεροπορικών και, τώρα, και των υδροπλάνων. Όλα αυτά όμως δεν μπορεί παρά να τα συντονίζει ένας δημόσιος-κοινωνικός φορέας μεταφορών που θα χαράζει τις συνδυασμένες δρομολογιακές γραμμές, που θα διαμορφώνει το πλαίσιο τιμολογιακής πολιτικής, που θα ασκεί την εποπτεία και τον έλεγχο προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Σ΄ αυτό το πλαίσιο, που προφανώς πρέπει να είναι καθορισμένο και θεσμοθετημένο, σαφώς έχει θέση και ο ιδιωτικός τομέας, ο οποίος όμως οφείλει να έχει γνώση του δεδομένου θεσμικού πλαισίου που θα σέβεται την κοινωνία, τους εργαζόμενους, αλλά και την υγιή επιχειρηματική δράση.
Με αυτή την έννοια, οφείλουν να ξέρουν οι φίλοι μας οι Καναδοί, και όποιοι άλλοι επενδυτές, ότι σήμερα στην Ελλάδα ένα τέτοιο πλαίσιο είναι ανύπαρκτο: η λογική της ανεξέλεγκτης και ασύδοτης αγοράς κυριαρχεί με αποτέλεσμα η κοινωνία να περιθωριοποιείται, οι εργασιακές σχέσεις να είναι απόλυτα αποδιαρθρωμένες, το κράτος να καταρρέει, η Τοπική Αυτοδιοίκηση να έχει μπει σε τροχιά ελεύθερης πτώσης, χωρίς πόρους, χωρίς προσωπικό, χωρίς πολιτικές αποκέντρωσης και περιφερειακής ανάπτυξης.
Με αυτές τις σκέψεις, η εμφάνιση των υδροπλάνων μπορεί να καλύψει κάποιες ανάγκες, να δώσει διεξόδους ακόμα και σε άλλες δομές όπως η δημόσια υγεία που στα νησιά μας πάει από το κακό στο χειρότερο.»
Κλείνοντας, ο Νίκος Συρμαλένιος, χρησιμοποιώντας και ως παράδειγμα πληροφορίες που φέρουν την Ολυμπιακή να διακόπτει από τον Σεπτέμβριο δρομολόγια, εστίασε και πάλι στην αδήριτη ανάγκη της ύπαρξης ενός δημόσιου-κοινωνικού φορέα που να ασκεί πολιτική μεταφορών προς όφελος των πολιτών, και ευχήθηκε καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου.
30/7/2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου