«Η πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων θα οδηγήσει σε ακριβά εισιτήρια, μείωση δρομολογίων και χειρότερη ποιότητα υπηρεσιών» Μετά την επίσημη ανακοίνωση του υπουργού Ανάπτυξης κ Χατζηδάκη και τα δημοσιεύματα που είδαν το φώς της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες,σχετικά με την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, ο Νίκος Συρμαλένιος δήλωσε: Σε ακριβά εισιτήρια, λιγότερα δρομολόγια και χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών θα οδηγήσει η πώληση των αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ των οποίων και τα έξι αεροδρόμια των Κυκλάδων στα νησιά Σαντορίνη, Μύκονο, Νάξο, Πάρο, Σύρο και Μήλο. Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί ως άλλοθι για την
πώληση των αεροδρομίων την ανάγκη εξεύρεσης χρημάτων, χωρίς να υπολογίζει ότι αυτά που θα χάσει μπορεί να είναι περισσότερα
από αυτά που πρόσκαιρα θα κερδίσει. Και για να γίνουμε πιο σαφείς:πώληση των αεροδρομίων την ανάγκη εξεύρεσης χρημάτων, χωρίς να υπολογίζει ότι αυτά που θα χάσει μπορεί να είναι περισσότερα
1. Οι επενδυτές για να έχουν γρήγορα αποσβέσεις και κέρδη θα αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων, ειδικά στις τουριστικές περιοχές όπως είναι τα νησιά, καταδικάζοντας τον τοπικό πληθυσμό σε αδυναμία μετακίνησης αεροπορικώς. Επιπλέον, η ιδιωτικοποίηση με τον τρόπο που προτείνεται αφήνει ανοικτό το δρόμο για τη δημιουργία καρτέλ τιμών, καθώς η ΥΠΑ θα είναι απλώς διακοσμητική και η παρέμβαση του κράτους επουσιώδης.
2. Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, το συμβατικό αντάλλαγμα θα είναι αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές, αναλόγως κερδών ή εσόδων. Η σκανδαλώδης αυτή δυνατότητα που δίνεται στους υποψήφιους επενδυτές να μην πληρώνουν στο Ελληνικό Δημόσιο τις δόσεις που προβλέπεται ετησίως από τη σύμβαση που θα υπογράψουν, επικαλούμενοι οικονομικές ζημιές, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε κάθε είδους λογιστικά τεχνάσματα, προκειμένου τα αεροδρόμια να εμφανίζονται ζημιογόνα, ώστε οι ιδιώτες να απαλλαγούν από την καταβολή χρημάτων.
3. Το μέλλον των λιγότερο κερδοφόρων αεροδρομίων που δεν θα πουληθούν είναι άγνωστο, καθώς σήμερα η λειτουργία τους χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, μέσω συμψηφισμού κερδών και ζημιών μεταξύ όλων των αεροδρομίων της χώρας. Στην περίπτωση δε που μια ιδιωτική εταιρεία αναλάβει τα αεροδρόμια μιας γεωγραφικής περιοχής, δεν θα έχει τη δυνατότητα να λάβει επιδοτήσεις για τις «άγονες» γραμμές, καθώς αυτό απαγορεύεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
4. Μια σειρά από αεροδρόμια έχουν εντάξει έργα υποδομών τους στο ΕΣΠΑ, προγράμματα πολλών εκατομμυρίων που κινδυνεύουν να χαθούν σε περίπτωση ιδιωτικοποίησής τους.
5. Τέλος, τα μεικτά αεροδρόμια, αυτά δηλαδή που χρησιμοποιούνται και από τις ένοπλες δυνάμεις, εκχωρούνται δίνοντας τη δυνατότητα στον επενδυτή να κάνει τροποποιήσεις στη λειτουργία τους, μετά από συνεννόηση με το υπουργείο Άμυνας. Αυτό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία που θα οδηγήσει σε απίστευτης έμπνευσης καταστάσεις όπου ιδιώτες και υπουργείο Άμυνας θα ερίζουν για την αναγκαιότητα ή όχι τροποποιήσεων στη λειτουργία αυτών των αεροδρομίων, με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια, την αμυντική θωράκιση, αλλά και τη διεθνή εικόνα της χώρας.
19/03/2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου