Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της συνεδρίασης της Γενικής Συνέλευσης και του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΙΜΕ (Ένωση Λιμένων Ελλάδας), στη δύναμη της οποίας συμμετέχουν 17 μεγάλα λιμάνια της χώρας (ΟΛΠ Α.Ε., ΟΛΘ Α.Ε. και οι λιμένες Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Βόλου, Ραφήνας, Λαυρίου, Ελευσίνας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Κατάκολου, Ηρακλείου, Σαντορίνης, Μυκόνου, Πάτμου, Μήλου και Χανίων). Στη συνεδρίαση, στην οποία βασικός εισηγητής ήταν ο Πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ κ. Γιώργος Ανωμερίτης συζητήθηκαν τα θέματα των άρθρων του νέου σχεδίου νόμου του Υ.Ν.Α. τα οποία αφορούν την ανάπτυξη του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος.
Στη συνεδρίαση παρέστη και ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής καθ. Κώστας Μουτζούρης, ο οποίος επίσης ανέπτυξε και σχολίασε τα θέματα λιμενικής πολιτικής και του νέου σχεδίου νόμου. Ανακοίνωσε επίσης ότι ξεκίνησε η σύνταξη και η επικαιροποίηση των masterplan των 57 μεγάλων λιμένων της χώρας.
Η δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής Λιμένων, η νέα δομή του λιμενικού δικτύου, η συγχώνευση η μετεξέλιξη του Ν.Π.Δ.Δ. σε εταιρίες, οι αδειοδοτήσεις έργων, η ανάπτυξη Περιφερειακού Λιμενικού Συστήματος, η πολιτική αξιοποίησης και ανάπτυξης και η προσέλκυση επενδύσεων, υποστηρίχτηκαν με θετικά σχόλια και ελάχιστες παρατηρήσεις, ενώ έντονος ήταν ο προβληματισμός για τη μετεξέλιξη σε ΔΕΚΟ της Πλοηγικής Υπηρεσίας του Υ.Ν.Α.
Η ΕΛΙΜΕ θεωρεί ότι η Πλοήγηση αποτελεί δημόσια υπηρεσία, πρέπει να παραμείνει υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του Υπουργείου, ενώ η επιχειρησιακή της λειτουργία να περάσει στις Αρχές Λιμένων του Οργανισμού του Δικτύου, όπως συμβαίνει σε όλα σχεδόν τα ευρωπαϊκά λιμάνια. Ούτε η πλήρης ιδιωτικοποίηση της, ούτε η πλήρης κρατικοποίηση της αποτελούν λύσεις. Η πλοήγηση έχει σχέση με τη διακίνηση πλοίων σε λιμάνια και πρέπει να βρίσκεται λειτουργικά υπό την ευθύνη των λιμενικών Οργανισμών, ως Αρχών Λειτουργίας Λιμένος.
Όπως είναι γνωστό η ΕΛΙΜΕ με παλαιότερες προτάσεις της, είχε εμμείνει στη θέση της για λιμένες υπό το μετοχικό έλεγχο του δημοσίου, της αυτοδιοίκησης, των Επιμελητηρίων ή φορέων της ναυτιλιακής και λιμενικής βιομηχανίας, χωρίς πώληση του συνόλου των μετόχων τους, θέση η οποία συμπεριελήφθη στην ουσία και στο Μνημόνιο ΙΙΙ, αφού ως η πλέον αποδεκτή μετεξέλιξη θεωρείται πλέον η παραχώρηση χερσαίων χώρων ή δραστηριοτήτων για νέες επενδύσεις. Το μοντέλο αυτό ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας έχει αποδεχθεί στην πρόσφατη Γενική της Συνέλευση και η ESPO (Ευρωπαϊκή Ένωση Λιμένων), ισχύει δε στο 96% των ευρωπαϊκών λιμανιών.
H EΛΙΜΕ αποφάσισε να συμμετάσχει επίσης στην εταιρία Marketing Greece Α.Ε., την οποία ίδρυσε με πρωτοβουλία του ο ΣΕΤΕ, καθώς και να συμμετάσχει και φέτος ενεργά:
(α) στο MIAMI SEATRADE με ενιαίο Εθνικό Περίπτερο μαζί με τον ΕΟΤ και
(β) στο The Posidonia Sea Tourism Forum.
Τέλος, η ΕΛΙΜΕ αποδέχθηκε ως νέο μέλος της το Λ.Τ. Μυκόνου, ενώ παράλληλα αποφάσισε, λόγω θεσμικών εμπλοκών, τα μέλη της τα οποία έχουν τη μορφή του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου να μην πληρώνουν ετήσιες συνδρομές.
Η Γ.Σ. της ΕΛΙΜΕ ενημερώθηκε επίσης για την ολοκλήρωση της μελέτης για τη χειμερινή κρουαζιέρα και ζήτησε από τη MedCruise να διερευνήσει τη δυνατότητα κοινής σύσκεψης με άλλα λιμάνια του ευρωπαϊκού νότου.
---------------------------------------------------
Η Τεχνική Επιτροπή Κρουαζιέρας της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) παρουσίασε τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία διακίνησης επιβατών κρουαζιέρας στα πιο σημαντικά λιμάνια-μέλη της για το 2012. Όπως προκύπτει από συγκριτικά στοιχεία σε σχέση με το 2012 [το 2011 δεν λαμβάνεται στατιστικά ως βάση λόγω των γεγονότων στη Βόρεια Αφρική (Τυνησία, Λιβύη, Αίγυπτος κ.ά.), τα οποία μετέβαλαν τα δρομολόγια των εταιριών κρουαζιέρας] το 2012 υπήρξε, έστω και με διαφοροποιήσεις, μια θετική χρονιά για την ελληνική κρουαζιέρα, της οποίας τα κύρια μεγέθη αναμένεται να κινηθούν αυξητικά και το 2013.
ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ 2010-2012.xlsx 36 K Προβολή Άνοιγμα ως υπολογιστικό φύλλο Google Λήψη αρχείου |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου