Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Σκληρή επιστολή για την μη σωστή λειτουργία του ΑΤΜ της ΑΤΕ στο Κουφονήσι

Με σκληρή επιστολή της προς τον διοικητή της ΑΤΕ κ. Πανταλάκη, η διευθύντρια του Γυμνασίου Κουφονησίου κα Ουρανία Γαμβρούλη διαμαρτύρεται για την μη σωστή τροφοδοσία και λειτουργία του ΑΤΜ της τράπεζας στο νησί. Κάνει λόγο μάλιστα για απαξιωτικές και προκλητικές συμπεριφορές από υπαλλήλους της τράπεζας και ζητεί την κατανόηση των αρμοδίων προκειμένου να τροφοδοτείται έγκαιρα το μηχάνημα και να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι του μικρού νησιού.   Η επιστολή έχει ως εξής:

                                                            Προς : κ. Πανταλάκη, Διοικητή ΑΤΕ
                                                                                            
                                                                  Κοιν :  Ελληνική Ένωση Τραπεζών
                                                                               Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων
                                                                               Εφημ. Το Βήμα της Νάξου
                                                                               Εφημ. Κυκλαδική
                                                                               Τηλεοπτικό κανάλι MEGA
                                                                              
                                                                      

Κουφονήσια 16/3/2011

Κύριε Διοικητά
Στο Κουφονήσι  έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί  ΑΤΜ της Αγροτικής Τράπεζας .    Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει άλλο ΑΤΜ ή υποκατάστημα τράπεζας στο νησί μας, η συγκεκριμένη ενέργεια της Τράπεζά σας έλυσε ένα σοβαρότατο όπως καταλαβαίνετε πρόβλημα υποδομής ουσιαστικά σ’ αυτόν τον τόπο.
Μικρές καθυστερήσεις  στην τροφοδοσία του ΑΤΜ ποτέ δε δημιούργησαν  ιδιαίτερο πρόβλημα γιατί καθώς όλοι αντιλαμβανόμαστε τις ιδιαίτερες συνθήκες της περιοχής, μάθαμε να μας περισσεύει η κατανόηση και να μην μας εξαντλείται ποτέ η υπομονή. Και η τράπεζά σας εξάλλου τίμησε την εμπιστοσύνη μας τόσα χρόνια και τα μικροπροβλήματα που σας προανέφερα δεν υπήρξαν ποτέ άξια λόγου.
Για πρώτη φορά μετά από όλα αυτά τα χρόνια βρισκόμαστε  αντιμέτωποι με τις εξής συμπεριφορές.
  1. Το ΑΤΜ δεν έχει χρήματα από τις 4/3/2011. Σε επικοινωνία μας με το υποκατάστημα Νάξου (που είναι υπεύθυνο για την τροφοδοσία του ΑΤΜ) αρχικά είχαμε καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις.
  2. Καθώς οι ημέρες περνούσαν, σε δεύτερη επικοινωνίας μας με το υποκατάστημα Νάξου, μας συστήθηκε η επικοινωνία με το Κεντρικό κατάστημα της Τράπεζας όπου Αθηναίος (έχει σημασία νομίζω, όχι σαν καταγωγή αλλά σαν τόπος διαμονής) αφού γέλασε με το πρόβλημά μας - προφανώς δε του φάνηκε σημαντικό - στη συνέχεια μας γέλασε και κατάμουτρα ισχυριζόμενος ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, το ΑΤΜ έχει χρήματα, και μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεία που διέθετε , είχε πραγματοποιηθεί ανάληψη χρημάτων από το συγκεκριμένο ΑΤΜ λίγο πριν, πράγμα που ήταν φυσικά ψέμα (να μην υποθέσω εδώ ότι το ψέμα συνίσταται σα λύση αποφυγής ενοχλητικών τηλεφωνημάτων στους υπαλλήλους σας, γιατί δε θέλω να κάνω λάθος).
  3. Προχθές ενημερωθήκαμε από την κάτοικο του νησιού στης οποίας το χώρο έχει εγκατασταθεί το ΑΤΜ ότι δεν πρόκειται να τροφοδοτηθεί πριν το Πάσχα (!!!). Οι σχετικές δικαιολογίες (από το υποκατάστημα Νάξου αυτή τη φορά) ήταν ή συγκεχυμένες ή ανυπόστατες. Συγκεκριμένα :
    α. Ειπώθηκε ότι  το νησί δεν έχει συγκοινωνία (λόγω εργασιών ετήσιας συντήρησης στο  Express Skopelitis). Στο νησί αυτή την εποχή «πιάνουν» έξι (6) πλοία προερχόμενα από τη Νάξο (τρεις φορές το Blue Star, δύο φορές το ΑΡΤΕΜΙΣ και μία φορά το ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ).
    β. Ειπώθηκε ότι  οι υπάλληλοι που αναλαμβάνουν την  τροφοδοσία του ΑΤΜ δε μπορούν  να ταξιδέψουν νύχτα για λόγους ασφαλείας  – πολύ λογικό αλλά τρία από τα έξι  πλοία έρχονται εδώ το μεσημέρι.
    γ. Ειπώθηκε ότι  και παλιότερα δεν υπήρχε ΑΤΜ στο νησί – κρίνετε μόνος σας το σοβαρό της παραπάνω ρήσης.
    δ. Ειπώθηκε ότι  οι υπάλληλοι που αναλαμβάνουν την  τροφοδοσία του ΑΤΜ δε πληρώνονται, βάζουν τα μεταφορικά από τη τσέπη  τους, ταξιδεύουν με αντίξοες καιρικές συνθήκες κλπ – δεν μπορώ να ξέρω κατά πόσο ισχύουν τα συγκεκριμένα αλλά σίγουρα ξέρω ότι αυτά δε μπορούν να αποτελούν επίσης μέρος του δικού μας προβλήματος. 
    Καθώς ωστόσο δεν είναι σωστό να εξάγουμε συμπεράσματα από φήμες, σήμερα επικοινώνησα προσωπικά με το Δ/ντή του υποκαταστήματος Νάξου κύριο Μαράκη και με τη λήξη της συνομιλίας μας – όταν δηλαδή μου έκλεισε κατάμουτρα το τηλέφωνο ενοχλημένος που (πολύ ευγενικά, πιστέψτε με, ποτέ δεν είμαι αγενής) ζητούσα κάποιες διευκρινήσεις – και αφού συνήλθα από το σοκ της απαράδεκτης συμπεριφοράς του, αντιλήφθηκα ότι το γράμμα και το πνεύμα των όσων μου έλεγε ο υπάλληλος αυτός της Τράπεζας (αδιαφορώ αν είναι διευθυντής, είναι υπάλληλος σε ΝΠΙΔ του οποίου το 70% ανήκει στο Δημόσιο, είναι δηλαδή δημόσιος υπάλληλος και είναι και υπάλληλός μου με την ευρύτερη έννοια του όρου – δημόσια υπάλληλος είμαι κι εγώ και τυγχάνει να γνωρίζω τις υποχρεώσεις μου απέναντι στους πολίτες με τους οποίους έρχομαι σε επαφή στα πλαίσια των καθηκόντων μου), δεν μπορεί να είναι το γράμμα και το πνεύμα της Τράπεζά σας, οπότε μάλλον θα πρέπει να τον παρακάμψω.
    Έρχομαι λοιπόν να ρωτήσω εσάς:
  1. Γιατί δεν τροφοδοτείται το ΑΤΜ Κουφονησίων, τη στιγμή που η τοποθέτησή του στο νησί μας είναι προφανώς αποτέλεσμα κάποιας συμφωνίας με την οποία η Τράπεζά σας ανέλαβε τη νομική (αλλά και ηθική εδώ που τα λέμε ) ευθύνη να το έχει σε λειτουργία και να εξυπηρετεί τους κατοίκους και τους υπαλλήλους του νησιού, που με βάση αυτή τη συμφωνία έχουν τους λογαριασμούς τους ( κι εμείς τη μισθοδοσία μας) στην Αγροτική;
  2. Γιατί ο Δ/ντής του υποκαταστήματος Νάξου φωνασκεί ότι τροφοδοσία του ΑΤΜ θα γίνει μετά το Πάσχα καθώς τότε θα έχουν αποκατασταθεί οι συγκοινωνίες στο νησί, τη στιγμή που όπως προανέφερα, ήδη έξι πλοία έρχονται κάθε εβδομάδα από τη Νάξο και άρα πρόβλημα συγκοινωνίας δεν υπάρχει;
  3. Γιατί ο Δ/ντής της Νάξου σε αποστροφή του λόγου του επικαλέστηκε και έλλειψη υπαλλήλων όταν επιτυχόντες του ΑΣΕΠ (9Κ) ενώ με ΦΕΚ του Ιανουαρίου του 2010 θα προσλαμβάνονταν για να καλύψουν ελλείψεις προσωπικού στην Αγροτική, τελικά δεν προσελήφθησαν γιατί η Αγροτική είχε πλεόνασμα προσωπικού;
  4. Συνδέεται άραγε η ιδιότητα του διευθυντή του υποκαταστήματος Αγροτικής Τράπεζας Νάξου με εκείνη του Υπουργού Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής; ( Μη σας φαίνεται άσχετη η ερώτηση. Ο κ. Μαράκης
  5. Γιατί αδιαφορεί η Τράπεζα σας που στο ΑΤΜ αυτή τη στιγμή έχουν «κρατηθεί» αρκετές κάρτες ανάληψης μετρητών (όχι υποχρεωτικά μόνο της Αγροτικής) τις οποίες δεν μπορούμε να πάρουμε πίσω αν δεν έρθει στο νησί εξουσιοδοτημένος υπάλληλος; (Θεωρώ ότι είναι παράνομο να μην έχει
      η κάτοικος του νησιού στης οποίας το χώρο έχει εγκατασταθεί το ΑΤΜ
      το  δικαίωμα πρόσβασης στο ΑΤΜ έστω για να επιστρέφει τις κάρτες που
    • λόγω βλάβης του συστήματος τις περισσότερες φορές - παρακρατούνται,
    αλλά σας  ενημέρωσα ήδη ότι μας περισσεύει η κατανόηση και δε μας εξαντλείται ποτέ η υπομονή. Δε γνωρίζω τι υπομονή θα πρέπει να έχουν οι διερχόμενοι από το νησί μας πελάτες σας ή πελάτες άλλων τραπεζών που θα τους συμβεί κάτι αντίστοιχο ).
  1. Γιατί το Υποκατάστημα Νάξου, ενήμερο – ελπίζω – για τα προβλήματα που
    θα προέκυπταν δεν έκανε έγκαιρα τον ανεφοδιασμό  του ΑΤΜ ; (4/3 τελείωσαν τα χρήματα  στο ΑΤΜ και η τροποποίηση  των ακτοπλοϊκών δρομολογίων που τόσο πολύ φαίνεται να «ξεβολεύει» τον προγραμματισμό της Αγροτικής έγινε στις 9/3).
  1. Θα είχε αυτή τη συμπεριφορά η Τράπεζα σε θερινή περίοδο όταν το νησάκι
                κατακλύζεται από τουρίστες των  οποίων οι τραπεζικές συναλλαγές  μέσω των 
                προμηθειών μοιάζουν τελικά περισσότερο συμφέρουσες από τις συναλλαγές
                των μονίμων κατοίκων του νησιού;
          8.   Γιατί τελικά, αν κάτι άλλο συμβαίνει (όλες οι παραπάνω περιγραφόμενες
    ατυχείς συμπτώσεις είναι οι συνθήκες που διαμορφώνονται κάθε χρόνο στο νησί, χωρίς ποτέ προηγουμένως να δημιουργηθεί πρόβλημα τροφοδοσίας του ΑΤΜ για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα), δε φροντίζετε να υπάρχει ένας απλά ευγενικός άνθρωπος να μας ενημερώσει ακριβώς και προπαντός να συζητήσει μαζί μας με καλή διάθεση για τους εναλλακτικούς τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να λυθεί το υπάρχον πρόβλημα (ένας απλός υπάλληλος ευγενικός και εξυπηρετικός – αφού φαίνεται πως ένας διευθυντής δε μπορεί να έχει τέτοια χαρακτηριστικά) ;
  1. Οι προσπάθειες της Τράπεζά σας να αναπτυχθεί, να περάσει τα λεγόμενα
          crash tests, να καταξιωθεί, να αποβεί κερδοφόρα, να συγχωνευτεί με
          επωφελείς όρους ή έστω να  καλο-πουληθεί ευοδώνονται με  συμπεριφορές
          σαν κι αυτές που προαναφέρθηκαν; (Να σημειώσω εδώ ότι όταν  ο 
          Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου ΔΕ  κ. Αξαόπουλος - τον οποίο με την        
          ευκαιρία πρέπει να ευχαριστήσω  για την παρέμβαση του - αντιλαμβανόμενος 
          τη δεινή θέση στην οποία  έχουν περιέλθει οι εκπαιδευτικοί  τουλάχιστον του 
          νησιού προσπάθησε να πιέσει απειλώντας ότι θα αποσύρουμε τους
          λογαριασμούς μισθοδοσίας μας, έλαβε την εξής απάντηση από τους
          θεματοφύλακες των συμφερόντων  της Τράπεζας στη Νάξο : «Κάντε  το».) 
                                                                                Ευχαριστώ για την υπομονή σας  
                                                                                   ΓΑΜΒΡΟΥΛΗ ΟΥΡΑΝΙΑ
                                                                      Δ/ντρια Γυμνασίου-ΛΤ Κουφονησίων

Δεν υπάρχουν σχόλια: