Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή της Νάξου κ. Χαράλαμπος Τσαγκλής μιλάει στο «ΒτΝ» για τη νέα τουριστική περίοδο, κάνει προβλέψεις σύμφωνα με τους πρώτους οιωνούς και παρουσιάζει τα προβλήματα και τις δυσκολίες που καλούνται οι φορείς του νησιού να αντιμετωπίσουν…
Πέρυσι, παρά τις αρνητικές συγκυρίες, η Νάξος κατάφερε να μείνει «αλώβητη» από την κρίση, σε σχέση με άλλες τουριστικές περιοχές. Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τη νέα τουριστική περίοδο;
Από τότε που ανέλαβα την τουριστική προβολή και σε συνεργασία με τους τουριστικούς παράγοντες του νησιού, στόχος μας ήταν να προβάλουμε και παρουσιάσουμε τη Νάξο. Μέχρι τότε αισθανόμουνα ότι δεν είχε προβληθεί η Νάξος όσο έπρεπε. Με τη διαφήμιση και τη συμμετοχή μας στις εκθέσεις, καταφέραμε αύξηση επισκεψιμότητας της τάξεις του 4,5%, σε μια χρονιά που ήταν αρνητική για τα περισσότερα νησιά και υπήρξε μείωση αφίξεων του εξωτερικού τουρισμού. Φέτος, οι πρώτες εκτιμήσεις είναι ότι ο εσωτερικός τουρισμός θα είναι αρκετά καλός. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαφημιστική μελέτη, όπου προβλέπει η καμπάνια να είναι μεγαλύτερη από την περσινή, προβάλλοντας πολλές φορές το σλόγκαν «Πάμε διακοπές, πάμε Νάξο».
Όσο για τον εξωτερικό τουρισμό, εφόσον δεν έχουμε διεθνές αεροδρόμιο πρέπει να βρούμε εναλλακτική λύση. Θέλω να πιστεύω ότι αν καταφέρουμε να ανοίξουμε την πόρτα της Μυκόνου και να αποκτήσουμε επαφή με το διεθνές αεροδρόμιο, τότε θα προσελκύσουμε αρκετούς επισκέπτες. Βασική αρχή της ανάπτυξης είναι η επικοινωνία με την αγορά και εμείς δυστυχώς αυτή τη στιγμή είμαστε αποκομμένοι από τη διεθνή αγορά, λόγω του αεροδρομίου.
Για να ανοίξει «πόρτα της Μυκόνου» όπως την αποκαλείτε, θα πρέπει να βελτιωθεί η ενδοκυκλαδική επικοινωνία. Πως μπορεί να γίνει αυτό και μάλιστα σε μια περίοδο όπου βιώνουμε βαθιά οικονομική κρίση;
Μπορεί να γίνει με τη συμμετοχή της Δημόσιας Διοίκησης και τη συνεργασία με το Δήμο, όπου όμως τη διαχειριστική υποχρέωση θα αναλάβει ο Δήμος, ο οποίος ως γνώστης των αναγκών, θα μπορεί να είναι πιο ευέλικτος στον καθορισμό των δρομολογίων.. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί και από τις δύο πλευρές, ώστε να έχουμε δωρεάν μεταφορά αυτών που θέλουν να μετακινηθούν. Αν καταφέρουμε να έχουμε 2-3 φορές την εβδομάδα επαφή με τη Μύκονο, θα μπορέσουμε να λύσουμε σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με την αγορά του εξωτερικού και τον προβληματισμό των επισκεπτών, «πως θα φτάσω στη Νάξο;».
Πέρυσι ήταν αρκετά έντονο το πρόβλημα της εξασφάλισης εισιτηρίων, ειδικά την περίοδο αιχμής. Δυστυχώς και φέτος δεν διαφαίνεται καλύτερος ακτοπλοϊκός προγραμματισμός.
Πράγματι δεν βλέπουμε τις ναυτιλιακές εταιρείες να προσφέρουν πλεονασματικό προϊόν. Άλλωστε στοχεύουν στη μεγιστοποίηση του κέρδους τους και στην ελεύθερη αγορά δεν είναι εύκολο μια ναυτιλιακή εταιρεία με δύο μήνες αποδοτικότητα να αναλαμβάνει υποχρέωση για δέκα μήνες και να μπορέσει να κάνει απόσβεση. Εδώ χρειάζεται η παρέμβαση της Δημόσιας διοίκησης, με μέτρα, όπως η επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών ή καυσίμων, τους «νεκρούς» μήνες, ώστε να αντιρροπήσει η ζημιά των ανενεργών μηνών.
Η επίθεση που δέχτηκε η χώρα μας από τα Γερμανικά μέσα ενημέρωσης θα έχει αντίκτυπο στην τουριστική αγορά της Ελλάδας και της Νάξου;
Δεν νομίζω ότι μπορούν τα δημοσιεύματα αυτά να επηρεάσουν ιδιαίτερα… Όσοι προγραμματίζουν τις διακοπές τους, τους ενδιαφέρει να περάσουν καλά…
Η Νάξος έχει χαρακτηριστεί νησί δύο ταχυτήτων, αρκετοί μάλιστα «ορεινοί» είναι δυσαρεστημένοι γιατί οι επισκέπτες δεν «προωθούνται» στην ορεινή Νάξο, ώστε να τονωθούν και οι εκεί επιχειρηματίες. Συμμερίζεστε αυτήν την άποψη;
Τη διάθεση των επισκεπτών δεν την καθορίζουμε εμείς. Όμως, δε συμμερίζομαι την άποψη ότι τον επισκέπτη τον απολαμβάνει μόνο η πεδινή Νάξος. Ένα μεγάλο ποσοστό, πέραν αυτών που διαθέτουν μεταφορικό μέσο, της τάξης του 70% επισκέπτεται και τα χωριά, είτε μέσω πρακτορείων, είτε με το ΚΤΕΛ. Αν προκύπτουν κενά από την ιδιωτική πρωτοβουλία, καλό θα ήταν μέσω των συλλογικών οργάνων να βρεθούν λύσεις. Δεν θεωρώ ότι υπάρχει σκοπιμότητα, ίσως να μην υπάρχει σωστή ενημέρωση…
Έχει η Νάξος τη δυνατότητα να αναπτύξει εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ώστε να δώσει μεγαλύτερη ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου;
Σαν Νάξος καλύπτουμε μια μεγάλη γκάμα της κοινωνίας, νέους, οικογένειες και πιο μεγάλους σε ηλικία. Όλοι βρίσκουν αυτό που επιζητούν. Διαθέτουμε αυτό το «πακέτο», το οποίο δεν έχουν άλλα νησιά. Η Νάξος είναι σαν μια πολύτεκνη μητέρα με δέκα παιδιά που σε όλα προσφέρει και κάτι. Κατά συνέπεια μπορούν να αναπτυχθούν όλες οι μορφές τουρισμού, το θέμα όμως είναι πως μπορούν να υποστηριχθούν και αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο. Αυτή τη στιγμή θα πρέπει να μπορέσουμε να φέρουμε τον επισκέπτη μας ξεκούραστα στο νησί και να τον κάνουμε διαφημιστή μας. Σας θυμίζω ότι σύμφωνα με την έρευνα που κάναμε, το 86% των επισκεπτών επηρεάζονται από τη διαφήμιση «στόμα σε στόμα»
Και πάλι σας λέω ότι πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας στην επικοινωνία με τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου και κυρίως να ανοίξουμε την πόρτα της Μυκόνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου