Με Απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και μετά από αίτημα του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ, κ. Γιώργου Ανωμερίτη, ζητήθηκε η σύνταξη νέων μελετών για τα Λιμάνια των Λιμενικών Ταμείων Άνδρου-Τήνου και Νάξου. Το αίτημα αυτό υπέβαλε ο κ. Ανωμερίτης προς το Υπουργείο Οικονομίας, προκειμένου να ανατεθεί η εν λόγω μελέτη στο Σύμβουλο Στρατηγικού Σχεδιασμού «Τρίτων ΑΕ, Attica Bank και Σαγιας», ο οποίος στο πλαίσιο της σύμβασής του και χωρίς πρόσθετη αμοιβή υποχρεούται να εκπονήσει πέντε ακόμα μελέτης. Μάλιστα ο κ. Ανωμερίτης ζητάει η παράδοση να γίνει εντός 3 μηνών.
Η σύνταξη των μελετών αυτών θεωρείται αναγκαία για την όποια μελλοντική ένταξη της χρηματοδότησης και κατασκευής λιμανιών από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ στον χώρο αρμοδιότητας των πιο πάνω Λιμενικών Ταμείων.
Σχετικά με το θέμα της ανάθεσης μελέτης για το Λιμάνι της Νάξου από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας μετά από το αίτημα του Προέδρου της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ κ. Γιώργου Ανωμερίτη, ρωτήσαμε τον ίδιο για το θέμα αυτό και τη σημασία του για το νησί μας. Ο κ. Γ. Ανωμερίτης δήλωσε στο «ΒτΝ»: « Όπως είναι γνωστό για να ενταχθεί ή δανειοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ένα λιμενικό έργο, πέρα από τις τεχνικές μελέτες, απαιτείται η σύνταξη ειδικής μελέτης από τον Σύμβουλο επιλογής της ΕΤΕΠ και του ΥΠΟΙΑΝ. Πριν από ένα μήνα μου παραδόθηκαν οι μελέτες για 42 λιμάνια, τα οποία η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αναθέσει στον Σύμβουλο, μεταξύ των οποίων δεν υπήρχε το λιμάνι της Νάξου. Αυτό θα σήμαινε ότι μέχρι το 2020 κανένα λιμενικό έργο δεν θα μπορούσε να γίνει στη Νάξο. Εγώ δεν παρεμβαίνω στο ουσιαστικό τμήμα του έργου (τεχνικά, χρονοπρογραμματικά κ.λ.π.). Εμένα με ενδιαφέρει να διασφαλισθούν πόροι για τις όποιες επιλογές, ώστε όταν έρθει η ώρα των αποφάσεων, η Νάξος να μη βρεθεί εκτός εθνικού λιμενικού συστήματος. Είναι αυτονόητο ότι η ανατεθείσα μελέτη μπορεί να υποδείξει διαφορετικό χώρο για εμπορικό λιμένα ή ακόμη να ασχοληθεί και με τα λοιπά λιμενικά έργα του Λιμενικού Ταμείου π.χ. για την Αμοργό ή τη Σχοινούσα».
Η σύνταξη των μελετών αυτών θεωρείται αναγκαία για την όποια μελλοντική ένταξη της χρηματοδότησης και κατασκευής λιμανιών από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ στον χώρο αρμοδιότητας των πιο πάνω Λιμενικών Ταμείων.
Σχετικά με το θέμα της ανάθεσης μελέτης για το Λιμάνι της Νάξου από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας μετά από το αίτημα του Προέδρου της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ κ. Γιώργου Ανωμερίτη, ρωτήσαμε τον ίδιο για το θέμα αυτό και τη σημασία του για το νησί μας. Ο κ. Γ. Ανωμερίτης δήλωσε στο «ΒτΝ»: « Όπως είναι γνωστό για να ενταχθεί ή δανειοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ένα λιμενικό έργο, πέρα από τις τεχνικές μελέτες, απαιτείται η σύνταξη ειδικής μελέτης από τον Σύμβουλο επιλογής της ΕΤΕΠ και του ΥΠΟΙΑΝ. Πριν από ένα μήνα μου παραδόθηκαν οι μελέτες για 42 λιμάνια, τα οποία η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αναθέσει στον Σύμβουλο, μεταξύ των οποίων δεν υπήρχε το λιμάνι της Νάξου. Αυτό θα σήμαινε ότι μέχρι το 2020 κανένα λιμενικό έργο δεν θα μπορούσε να γίνει στη Νάξο. Εγώ δεν παρεμβαίνω στο ουσιαστικό τμήμα του έργου (τεχνικά, χρονοπρογραμματικά κ.λ.π.). Εμένα με ενδιαφέρει να διασφαλισθούν πόροι για τις όποιες επιλογές, ώστε όταν έρθει η ώρα των αποφάσεων, η Νάξος να μη βρεθεί εκτός εθνικού λιμενικού συστήματος. Είναι αυτονόητο ότι η ανατεθείσα μελέτη μπορεί να υποδείξει διαφορετικό χώρο για εμπορικό λιμένα ή ακόμη να ασχοληθεί και με τα λοιπά λιμενικά έργα του Λιμενικού Ταμείου π.χ. για την Αμοργό ή τη Σχοινούσα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου