Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Δημόσιο σχολείο: Δεν πουλιέται!

Οι μαθητές  του ΕΠΑΛ που είχαν πέρυσι διαλέξει τους τομείς και τις ειδικότητες των κλάδων υγείας, πρόνοιας και εφαρμοσμένων τεχνών καλούνται εφέτος να αλλάξουν ειδικότητα, καθώς το υπουργείο αποφάσισε αιφνιδιαστικά το καλοκαίρι να καταργήσει τους τομείς αυτούς θέτοντας παράλληλα τους

2.500 εκπαιδευτικούς που δίδασκαν τις 52 σχετικές ειδικότητες σε διαθεσιμότητα.
Είναι σαν να παθαίνεις έμφραγμα, να διαπιστώνεις ότι η ειδικότητα του καρδιολόγου έχει καταργηθεί από το δημόσιο σύστημα υγείας και να υποχρεούσαι να διαλέξεις ανάμεσα σε άλλες άσχετες ειδικότητες (π.χ. του μαιευτήρα).
Αυτό συνέβη με τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ. Βέβαια η καταστροφή δεν έχει τέρμα, καθώς 102 ΕΠΑΣ καταργούνται από το 2014. Με άλλα λόγια το 33% του μαθητικού δυναμικού της Τεχνικής Εκπαίδευσης (πάνω από 20.000 μαθητές ανά έτος) μένει χωρίς ειδικότητα.
Η προχειρότητα που επιδεικνύει εφέτος το υπουργείο  δεν έχει όρια. Το νέο αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο κατατέθηκε προς ψήφιση την Παρασκευή 30 Αυγούστου για να εφαρμοστεί λίγες ημέρες μετά, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Και μόνο αυτό το γεγονός δείχνει την επιπολαιότητα με την οποία αντιμετωπίζονται από το υπουργείο τα εκπαιδευτικά θέματα. Την ίδια στιγμή το 1/3 των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν γνωρίζει σε ποιο σχολείο θα βρίσκεται… και η σχολική χρονιά έχει ήδη αρχίσει!
Παράλληλα προετοιμάζεται ένα λύκειο στο οποίο οι μαθητές καλούνται να δώσουν τρείς φορές πανελλαδικού τύπου εξετάσεις (σε όλα τα μαθήματα ) για να προαχθούν από τη μια τάξη του λυκείου στην άλλη και μία ακόμα τέταρτη φορά (σε τέσσερα μαθήματα) για να εισαχθούν σε κάποια σχολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν μπορούμε να σκεφτούμε κανένα όφελος για τους μαθητές μέσα από ένα τέτοιο σχολείο. Αυτό που διαφαίνεται ως αποτέλεσμα είναι τα περισσότερα παιδιά να εγκαταλείπουν πια από νωρίς το σχολείο καθώς δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις παράλογα υψηλές απαιτήσεις του.
Οι μόνοι που θα ευνοηθούν  είναι η ιδιωτική εκπαίδευση, που  θα έρθει να καλύψει τα κενά που  τεχνηέντως δημιουργούνται στη δημόσια  εκπαίδευση, και η παραπαιδεία στην οποία θα στρέφονται ακόμα περισσότεροι μαθητές και από μικρότερη ηλικία. Ποια ελληνική οικογένεια θα καταφέρει να ανταποκριθεί οικονομικά σε όλη αυτήν την κατάσταση;
Μήπως έτσι φτάσουμε και τους στόχους που έχει θέσει  η Τρόικα για φτηνό εργατικό δυναμικό; Τι να τα κάνει τα γράμματα ο φτωχός; Τι να τα κάνει τα πανεπιστήμια ο νησιώτης και ο αγρότης; Επιστρέφουμε μήπως σε λογικές προπολεμικές;
Τέλος, ενώ το υπουργείο χλευάζει τρία χρόνια τώρα τους εκπαιδευτικούς ως βολεμένους, αμόρφωτους και τεμπέληδες, αποφασίζει για τις υπηρεσιακές  μετακινήσεις των εκπαιδευτικών (μετατάξεις – αποσπάσεις) με τις πλέον αδιαφανείς διαδικασίες, με τον πλέον πρόχειρο και βιαστικό τρόπο.
Από την άλλη πλευρά μιλάει για εκπαιδευτικούς που  περισσεύουν για να δικαιολογήσει  με τον τρόπο αυτό τις διαθεσιμότητες-απολύσεις. Δεν θα περίσσευε όμως κανένας, ούτε μαθητής ούτε καθηγητής, αν είχαμε μέχρι 20 παιδιά ανά τμήμα, αν δεν καταργούνταν οι ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης, αν δεν γίνονταν συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, αν η ειδική αγωγή λειτουργούσε όπως θα έπρεπε για ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος και αν δεν πετούσαν τα παιδιά στον Καιάδα.
Γονείς θυμηθείτε  ότι τα σχολεία δεν τα κλείνουν οι εκπαιδευτικοί. Και αν διεκδικούν καλύτερες συνθήκες εργασίας, αυτό δεν είναι μόνο δικαίωμά τους αλλά και υποχρέωσή τους απέναντι στα παιδιά. Οι συνθήκες εργασίας για τον εκπαιδευτικό είναι συνθήκες μάθησης για τον μαθητή.
Σας καλούμε  στις κινητοποιήσεις που θα προγραμματισθούν να σταθείτε όχι δίπλα σε εμάς αλλά δίπλα στα παιδιά σας. Η δημόσια  εκπαίδευση καταρρέει. Ίσως είναι η  τελευταία μας ευκαιρία να αλλάξουμε τα πράγματα.
Δ. Σ. ΕΛΜΕ Ν. Κυκλάδων

Δεν υπάρχουν σχόλια: